In deze rubriek bombarderen we wekelijks een vrouw tot Woman of the Week. Omdat ze iets bijzonders heeft neergezet of ergens in uitblinkt. Tijdens de Women of the Year-verkiezing van Harper's Bazaar, later dit jaar, zien we wie er wint.

Woman of the Week: Máxima

Waarom Koningin Máxima?

Kijk, we hadden haar ook vorige week kunnen nomineren. Of volgende week. Koningin Máxima is nu eenmaal hét visitekaartje van ons land en een rolmodel van werkende vrouwen over de hele wereld. Ze reist van hot naar her, om te praten over microkredieten en om de positie te versterken van vrouwen wereldwijd. De G20 in Japan bijwonen? Ja hoor. Naar Bangladesh voor de VN, om te praten over inclusieve financieringen? Sure. Ze moet het hoofd toch maar mooi koel houden als er kritiek komt over haar ontmoeting met de Saoedische Kroonprins, om vervolgens met famille te poseren voor de jaarlijkse zomerfotosessie (in een jurk van Jan Taminiau) in Paleis Huis ten Bosch. Stralend als altijd.

Wat maakt haar anders dan anderen?

Koningin Máxima heeft alles. Hersens, dat eerst en vooral. Charme, waarmee ze iedereen met boter en suiker inpakt. Ambitie, dat zeker ook, of het nou het bijstaan van Koning Willem-Alexander betreft, het moederschap of haar maatschappelijke functies. Wat verder prettig is, is haar stijlvolle voorkomen. Máxima houdt van mode en mode houdt van haar.

Wat zou Máxima doen bij zeeën van tijd?

Ze schijnt graag paard te rijden, en in de tuin te werken. Daarnaast vertrouwde ze eens aan Arianna Huffington toe, tijdens een diner voor het World Economic Forum in Davos, dat ze graag borduurde om te ontstressen. Maar als je zeeën van tijd hebt, neemt je stress vanzelf al af, dus we houden het op paardrijden. Hopelijk is ze ook in voor een feestelijke avond met interessante vrouwen, en kunnen we haar later dit jaar ontvangen op ons Women of the Year-event. We keep on dreaming.

Met de benoeming tot Woman of the Week maakt Harper's Bazaar vrouwen van deze tijd zichtbaar. IWC Schaffhausen is trotse sponsor van de Women of the Year Awards.

Font, Text, Logo, Line, Brand, Trademark, Black-and-white, Graphics,
IWC