In Bazaars topvrouwennummer, met Woman of the Year Marlou van Rhijn als kaftmeisje, vind je, op pagina 134 om precies te zijn, productie Cherchez La Femme, over prachtvrouwen die boven het maaiveld uitsteken, excelleren in hun vak of getuigen van lef en stijl. We vroegen ze stuk voor stuk naar hun wapenfeiten, verlangens en carrièretips.

Vandaag aan zet: Marjolijn Meynen, directeur communicatie en marketing bij de Bijenkorf.

Poweroutfit

'Ik draag het liefst een rok of jurk met een mooi paar hakken. Al neem ik ook altijd mijn gympen mee, voor je weet maar nooit. Meestal ren ik de hele dag van hot naar her dus dan zijn het toch vaak de gympen die zegevieren, die hakken staan dan onaangeroerd naast mijn bureau.'

Toekomstmuziek

'Het komende feestseizoen bij de Bijenkorf, december is elk jaar opnieuw het hoogtepunt van het jaar. Er wordt enorm uitgepakt met de etalages en de versiering op de afdelingen. En dan al die feestjurken die binnen komen! Ik heb me voorgenomen er meteen een uit te kiezen, die ik dan volop ga dragen deze maand, ook gewoon overdag. Ook een feest is de kerstcommercial waar we nu aan werken met muziek van Naomi Snell.'

Droomwens

'Ik ben echt een vakvrouw en zou ooit les willen geven en mijn kennis en ervaring delen met studenten op het gebied van Marketing & Communicatie. Ook om vervolgens andersom van hun te leren. Het vak is voortdurend in beweging en dus is het belangrijk om scherp te blijven. De studenten van nu zijn toch de eerste generatie die opgroeit te midden van alle technologische ontwikkelingen.'

Hoogtepunt carrière

'Voordat ik bij de Bijenkorf terechtkwam, werkte ik bij het Rijksmuseum, waar het bezoek van Barack Obama – naast de heropening – een absoluut hoogtepunt was. Het is bizar wat er allemaal geregeld moet worden om één man in een museum te krijgen. Amerikanen weten als geen anderen hoe je een team kan motiveren, dus daar heb ik veel van geleerd. Na afloop werden Wim Pijbes en ik opgeroepen om een medaille en een persoonlijke brief in ontvangst te nemen, als bedankje. Waarschijnlijk heeft half Amerika zo'n brief in de kast liggen maar toch. Ik doe hem never nooit de deur uit.'

Carrièretip

'Dat zijn er drie: hard werken, investeren in je kennis en zoveel mogelijk samenwerken. Omdat het samen makkelijker stappen zetten is dan alleen. Bovendien is het niet alleen effectiever maar ook meer fun om de handen ineen te slaan.'

Rolmodel

'Arianna Huffington, medeoprichter en hoofdredacteur van de Huffington Post. Zij heeft al zoveel bereikt en is altijd op zoek naar vernieuwing en creativiteit. Verder Koningin Máxima. Ik heb haar nog nooit ontmoet, maar ik weet dat ze een keiharde werker is die alles tot in de puntjes voorbereidt.'