Exclusief voor Harper's Bazaar Business Club-leden vindt op dinsdagavond 30 januari tussen 18:30 en 21:00 uur een Business Club Talk plaats bij restaurant Contrast in Amsterdam. Editor-in-Chief Miluska van 't Lam gaat in gesprek met Mathilde Thomas, de founder en CEO van cosmeticamerk Caudalie.

WORD HARPER'S BAZAAR BUSINESS CLUB-MEMBER

Harper's Bazaar Business Club Talk x Caudalie

Caudalie, in 1995 opgericht door Mathilde Thomas, past geavanceerde technologie uit de medische wereld toe op planten. Tijdens deze talk leer je over de nieuwe revolutionaire, plantaardige anti-aging lijn van het merk, Resveratol-Lift, je eigen huid (er zijn Caudalie-experts aanwezig om je te voorzien van persoonlijk huidadvies), én Mathilde’s bijzondere ondernemingsverhaal. Natuurlijk is er ook de inmiddels bekende Business Club-borrel, maar niet voordat Smith Haut Lafitte, het chateau van Mathilde’s ouders en de plek waar Caudalie zijn oorsprong kent, een bijzondere winetasting host. Met groot enthousiasme introduceren we nu alvast het ondernemingsverhaal van Mathilde Thomas.

Dit staat er in 2024 op het programma voor leden van de Harper's Bazaar Business Club >

CEO Mathilde Thomas

Mathilde’s ondernemingsverhaal begon in Bordeaux, tussen de wijngaarden van het door haar ouders gerunde Château Smith Haut Lafitte. Hier ontmoet ze in 1993 professor Joseph Vercauteren, de directeur van het laboratorium van de Faculteit Farmacie van de Universiteit van Bordeaux, die haar vertelt dat druivenpitten krachtige antioxidanten bevatten. Als geboren ondernemer ging ze met deze informatie aan de slag, en op 23-jarige leeftijd al klopten ze aan bij apothekers om hen te overtuigen van de door haarzelf geproduceerde producten. Met succes, want apothekers waren verkocht en Caudalie werd een feit. In 1997 ontwikkelde Caudalie hun zogenoemde ‘schoonheidselixer’. Geliefd onder celebrities en make-up-artiesten (Victoria Beckham tweette eigenhandig dat ze dit product ‘geweldig’ vind) is dit product tot vandaag de dag een bestseller. Maar, daar blijft het niet bij. Mathilde is een ondernemer in hart en nieren, en ontwikkelde in 1999 een unieke eigen wellness-plek: een vinotherapie spa, met uitzicht over de wijngaarden. Gedurende de jaren ontdekte Caudalie steeds weer baanbrekende bestanddelen voor de huid, van Resveratrol, tot Viniferine en Vinergy. Ook op het gebied van schone, ethische skincare was Caudalie een pionier. In 2006 al, ver voordat de massa zich in het onderwerp verdiepte, ontwikkelde het bedrijf Cosm’ethiek, een handvest dat elk jaar wordt bijgeschaafd. Tel daar nog een spa boutique en beauty salon bij op en je hebt een ongekend succesvol ondernemingsverhaal.

Bij deze talk zijn? Word member!

Deze talk niet missen? Alleen als member van Harper's Bazaar Business Club kun je erbij zijn! Meld je nu aan om bij deze én andere talks aanwezig te zijn. Met een STAR- of ICON-membership kun je 2x per jaar deelnemen aan een Business Club Talk én ontvang je daarnaast digitale coachingsessies. Ben jij in het bezit van een PRO-membership, maar wil je er wel graag bij zijn? Upgraden naar STAR of ICON kan heel gemakkelijk door een e-mail te sturen naar info@harpersbazaarbusinessclub.nl. Wat dit precies betekent voor je membership fee? Dat lees je hier.

De Harper's Bazaar Business Club is daarnaast dé manier om nieuwe contacten te leggen met andere ambitieuze vrouwen, niet alleen tijdens evenementen, maar ook op een gloednieuw online community platform. Vanaf 1 februari kun je je als member aanmelden voor onze Harper's Bazaar Business Club app, waar je nieuwe contacten legt (één op één, of in groepsverband), relaties versterkt, kennis deelt én ideeën opdoet.

WORD HARPER'S BAZAAR BUSINESS CLUB-MEMBER