Like-minded vrouwen met inhoud en stijl ontmoeten. Van elkaar en experts leren, en geïnspireerd worden. Dat is wat we doen met de razendsnel groeiende Harper’s Bazaar Business Club. New & improved is dit hét moment om je aan te sluiten.

'Durf te dromen’ is het motto van Harper’s Bazaar. De 500 vrouwen die inmiddels al zijn aangesloten bij de Business Club doen niet anders, iets waar hoofdredacteur Miluska van ’t Lam trots op is: ‘We willen deze vrouwen inspireren en verbinden, zodat ze op persoonlijk en professioneel vlak kunnen groeien. Daar zijn we nu al ruim twee jaar mee bezig en het gaat ontzettend goed.’ Zo goed zelfs, dat het tijd wordt voor een volgende fase. Drie nieuwe typen memberships, een online platform met eigen app, een community manager, meer plekken om elkaar te ontmoeten en te inspireren en aanvullende services.

Pro, Star en Icon

Miluska: ‘Bazaars Business Club is een echte gamechanger voor Harper’s Bazaar gebleken. Iedereen staat te popelen om dit concept nóg sterker en groter te maken. Deze nieuwe stap wordt dan ook groots aangepakt met de lancering van drie op maat gemaakte lidmaatschappen, genaamd Pro, Star en Icon. Members kiezen zelf welk membership bij hen past, ze zitten zelf in de driver’s seat. Het idee erachter is dat leden met dezelfde uitdagingen en doelen elkaar ontmoeten. Onderwerpen die aan de orde komen? Van financiële onafhankelijkheid en groeien in je leiderschap tot de zoektocht naar balans – en de vraag of die überhaupt bestaat. Dit allemaal, en nog veel meer, komt aan bod tijdens events, lezingen, borrels en in speciale content die allemaal het Bazaar-keurmerk dragen. Met gerenommeerde experts als spreker en/of bron.’

Zo zien de lidmaatschappen eruit. Pro’s krijgen voor het instaptarief toegang tot een gloednieuwe online community, netwerkborrels, het papieren magazine en de exclusieve businessnieuwsbrief. Voor de (rising) Stars die al verder in hun carrière zijn, worden daar bovenop extra events en een coachingsessie georganiseerd. Het Iconprogramma is gemaakt voor C-level managers en ervaren ondernemers die weinig tijd hebben, maar wel willen investeren in hun persoonlijke ontwikkeling en stijl door in besloten kring met vergelijkbare inspirerende vrouwen in contact te komen. Miluska:

‘Kortom, we differentiëren in aanbod om members nog meer tegemoet te komen, passend bij de fase van hun carrière. Tegelijkertijd bieden we hen ook de kans om elkaar meer “diagonaal” te ontmoeten. Dus de Iconmembers die in gesprek gaan met de Starmembers. En de Pro-members met de Icon-members. Iedereen heeft toegang tot iedereen. We willen heel duidelijk ivoren torentjes voorkomen. Juist een ervaren manager kan worden verrast door verfrissende ideeen van een starter. En iemand die halverwege haar carrière is, heeft baat bij het netwerk of de adviezen van een ervaren CEO. Dat is merkbare meerwaarde van onze Business Club.’

Nieuw platform

Om de community die de afgelopen twee jaar is opgebouwd toegankelijk te maken voor de leden, ook los van de events, wordt een compleet nieuw online platform mét app gelanceerd. Een besloten plek, alleen toegankelijk voor leden van Harper’s Bazaar Business Club. Members kunnen elkaar volgen en zichzelf presenteren aan andere vrouwen met interessante profielen. Dat wordt volop aangemoedigd met de komst van een nieuw Bazaargezicht: de community manager. Zij is er om members zicht te geven op hun netwerk en proactief waardevolle lijntjes uit te gooien. Op het platform zie je in een oogopslag wanneer de bijeenkomsten en activiteiten zijn en kun je je direct aanmelden. Je ziet welke leden er nog meer naar een event komen en de algehele communicatie via het platform zal soepel verlopen – zo kun je zelf je account beheren en facturen inzien. Naast het vaste programma is op dit platform alles te vinden wat de ambitieuze vrouw nodig heeft – met af en toe een extra verrassing: producten en diensten gecureerd door Bazaar.

Miluska: ‘Ben je toe aan een nieuwe profielfoto op LinkedIn, dan zorgen wij voor een Bazaar-waardige outfit, visagist en fotograaf. Nemen we onze leden mee naar een kunstbeurs, dan kun je ervan op aan dat die voldoet aan hoogstaande kwaliteitseisen. We willen vrouwen ontzorgen en services bieden door zorgvuldig te cureren. Ze kunnen vertrouwen op onze smaak en kwaliteit. We vormen een spinnenweb met prachtige merken die al met ons samenwerken en dat ga je ook terugzien in dit nieuwe platform. Met previews voor nieuwe lanceringen van high-end beautymerken of met early access tot inspirerende leiderschapsboeken en openingen of talks tijdens kunstbeurzen of modeshows.’

Meld je aan bij de Harper's Bazaar Business Club

Groeien door de ander

Binnen de Business Club vind je creatieve denkers, managers en ondernemers uit alle sectoren. Het zijn de eigenaressen van prestigieuze kunstgalerieën en omdenkers die met hun coachingtraject de wereld willen veranderen. Anderen hebben booming business met een eigen winkel of sturen een divers team aan in een groot bedrijf. ‘Natuurlijk gaan we er ook voor zorgen dat al deze inspirerende vrouwen elkaar kunnen blijven ontmoeten,’ belooft Miluska. Kruisbestuiving is waar de Business Club in de eerste plaats over gaat. Miluska: ‘Het laten ontstaan van verbindingen is zo waardevol. We zien mooie relaties ontstaan, die uitmonden in een vriendschap, samenwerkingen of een aanscherping van een business. Verbinding legt je ook een spiegel voor. Doordat de ander jouw ideeën anders begrijpt of net even een andere invalshoek aansnijdt, ga je reflecteren en op een nieuwe manier naar dingen kijken. Het is soms goed om op je donder te krijgen en te ontdekken dat je een blinde vlek hebt. En het is heel bijzonder als iemand dat in een veilige omgeving aan jou durft terug te geven. Bijvoorbeeld omdat je samen net naar een inspirerende lezing hebt geluisterd.

Toekomstvisie

Vooruitblikkend ziet Miluska een enorm netwerk van authentieke, ambitieuze vrouwen ontstaan, die elke dag het beste uit zichzelf halen en regelmatig de app checken voor updates en connecties. ‘We hebben in Nederland met de Business Club zo’n flitsende start gemaakt, dat Harper’s Bazaars in andere landen ook businessclubs aan het overwegen zijn. Als mens en als vrouw zijn we tegenwoordig internationaal georiënteerd. Het zou geweldig zijn als we ook internationale contacten kunnen aanbieden aan onze members. Dat je bijvoorbeeld op zakenreis in Milaan kunt afspreken met iemand uit het netwerk.’

Ondertussen is er in Nederland ook genoeg moois te ontdekken. ‘We hebben veel verschillende soorten vrouwen in onze gelederen, dat maakt ons uniek. Vaak zijn businessclubs georganiseerd naar beroepsgroep, leeftijd of woonplaats, maar we zijn erin geslaagd om iedereen samen te brengen. Van de marechaussee tot de advocatuur en van psycholoog of financieel expert tot ontwikkelaar, coach tot designer. De Business Club is er voor álle ambitieuze vrouwen. Iedereen is welkom. Dat thuisgevoel, in een stijlvolle, inspirerende setting vind ik echt heel belangrijk.’

Meld je aan bij de Harper's Bazaar Business Club