Een bedrijf in het buitenland, werken voor een multinational of klanten bedienen over de grens, internationaal ondernemen is relevanter dan ooit. Hoe zorg je ervoor dat jouw business ook over de grens excelleert? Wat kun je van anderen leren als de wereld aan je voeten ligt? Deze experts delen hun tips.

WORD HARPER'S BAZAAR BUSINESS CLUB-MEMBER

Internationaal ondernemen? Hier kun je leren van experts

Exclusief voor Business Club-leden vindt op donderdagavond 8 september tussen 18:30 en 21:00 uur een Harper's Bazaar Business Club Talk plaats. Ditmaal het thema? Grenzeloos Ondernemen. In Studio Noorderfabriek vertellen we je aan de hand van experts hoe je dat doet. Met groot enthousiasme onthullen we nu alvast de drie panelleden én onze keynote spreker.

Janine Vos

janine vos
GUUS SCHOONEWILLE

Als lid van de groepsdirectie en Chief Human Resources Officer van de Rabobank, is Janine Vos een expert op het gebied van Grenzeloos Ondernemen. Naast haar werk voor de Rabobank maakt ze onderdeel uit van de Raad van Commissarissen van KLM en zit ze in de Raad van Advies van SER Topvrouwen en Social Capital. Janine werd in 2021 verkozen tot Topvrouw van het Jaar en in 2017 tot CHRO of the Year vanwege haar visie op leiderschap en de toekomst van werk.

Zij weet als geen ander te inspireren op thema’s als werkgeluk, wellbeing, persoonlijke ontwikkeling, diversiteit en nieuwe manieren van werken. Janine Vos studeerde rechten aan de Universiteit van Utrecht en startte in 1997 haar carrière als bedrijfsjurist bij KPN. Na enkele business rollen maakte zij in 2005 de overstap naar HR. In 2014 werd zij bij KPN HR Directeur, waarna ze in 2016 overstapte naar de Rabobank. Tijdens de Harper's Bazaar Business Club Talk op 8 september vertelt Janine ons over succes bij een multinational en deelt ze haar lessen exclusief met onze leden.

Zineb Seghrouchni

zineb
SHARON JANE D



Met stevige wortels in Architectuur en Design heeft Zineb een grote voorliefde voor bouwen. Internationale verbinding zit in haar natuur, net als de kracht van vernieuwing. Ze draagt haar hoge hakken naar de block party en haar sneakers in de boardroom. Dat maakt haar een verbinder pur-sang, een schakel tussen perspectieven en krachtenvelden, binnen en buiten de norm. De enige constante in haar wereld is verandering.

Zineb schrijft, cureert, ontwerpt en doet onderzoek naar fenomenen en plekken in de stad, kunst en cultuur. Van Milaan tot Dakar en verder. Lange tijd was ze de vrouw achter het internationale succes van het Nederlandse Creative Industries Fund. Sinds mei 2022 staat Zineb aan het roer van haar eigen Cultural Agency. Haar inspirerende lessen hoor je tijdens de Harper's Bazaar Business Club Talk op 8 september.

Femke Furnée

femke
Iris Duvekot

FEST is in 2013 opgericht door Femke Furnée vanuit een persoonlijke behoefte aan origineel en betaalbaar design. 'Ik zocht mooi design voor een goede prijs, maar kwam erachter dat dat niet gemakkelijk te vinden is. Aan de ene kant heb je het massa-aanbod van de woonboulevards, aan de andere kant de voor mij onbetaalbare high-end designmerken. Ik besloot in het gat daartussen te springen.'

Inmiddels heeft FEST een online store en zes eigen winkels, in Amsterdam (2), Utrecht, Rotterdam, Antwerpen en Gent. Daarnaast is FEST verkrijgbaar bij retailers in meer dan twintig landen en ook de zakelijke markt, waaronder restaurants, hotels en kantoren, weet FEST te vinden. Zo staan er barkrukken en eetkamerstoelen bij het Grand Théâtre de Genève en heeft het hoofdkantoor van modemerk Karl Lagerfeld in Amsterdam eveneens heel wat FEST in huis. Hoe start en leid je een internationale onderneming die ik korte tijd zó succesvol wordt? Femke deelt al haar tips tijdens de Harper's Bazaar Business Club Talk op 8 september.

Lisi Herrebrugh

lisi
BOTTER

Lisi Herrebrugh en Rushemy Botter vormen het ontwerpteam achter modemerk BOTTER. Het creatieve duo combineert hun multiculturele invloeden en hun beheersing van de Belgische en Nederlandse kleermakerij om hun herenkledinglabel te voorzien van een uitgesproken notie van luxe. Edgy en toch inclusief, hun creatieve blik is een verlengstuk van hun eigen persoonlijkheid: gedurfd, kleurrijk en verfrissend positief. BOTTER is een kijkje in een persoonlijk dagboek; een blik en mening over de wereld uitgedrukt onder de directe visie van Lisi en Rushemy.

Hun collecties wonnen tal van prijzen voor opkomend talent, zoals de Dries Van Noten Award en de Ann Demeulemeester Awards. In 2018 won het duo de Grand Prix op het Festival d’Hyères. Kort daarna werden ze aangesteld als Creative Directors van modehuis Nina Ricci. Het creatieve duo presenteerde daar hun eerste collectie voor het Franse historische Maison, tijdens de Paris Fashion Week Fall-Winter 2019. Ze hebben BOTTER op de officiële kalender van Menswear Fashion Week gekregen en toonde hun collectie daar voor het eerst in 2020. Inmiddels viert BOTTER internationaal succes bij onder meer Dover Street Market, Ssense, KM20, Boon the Shop, Printemps, Nordstrom en Galeries Lafayette. Keynote speaker Lisi Herrebrugh spreekt op 8 september over haar internationale succes als ondernemer.

Bij deze talk zijn? Word member!

Deze talk niet missen? Alleen als member van Harper's Bazaar Business Club kun je erbij zijn! Meld je nu aan om bij deze en 4 andere talks per jaar aanwezig te zijn. Bovendien krijg je als member toegang tot 2 e-courses per jaar, ontvang je een maandelijkse business newsletter in je inbox en krijg je toegang tot een besloten LinkedIn-groep om in contact te komen met andere ambitieuze vrouwen.

WORD HARPER'S BAZAAR BUSINESS CLUB-MEMBER