Met alle goede voornemens vers in het (achter)hoofd, is het misschien tijd om eens na te gaan denken over een eventuele carrièreswitch. Ook al heb je het super-de-luxe naar je zin bij je huidige baan, het volgende gaat je toch echt even laten twijfelen.

Het Amerikaanse marketing- en reclamebedrijf Steelhouse heeft benijdenswaardige veranderingen gemaakt wat betreft arbeidsomstandigheden van het personeel. De maanden die voorheen geen speciale feestdag hadden, hebben er vanaf dit jaar wel een: Steelhouse Day. Een extra vrije dag opdat iedere maand minstens één weekend telt van drie dagen.

Steelhouse heeft veel op met zijn personeel. Het bedrijf probeert niet alleen de beste, maar ook nog eens de leukste werkplek te zijn. En dat is het kennelijk beslist: slechts vijf van de tweehonderdvijftig werknemers namen in de afgelopen drie jaar ontslag.

Het mieterse Steelhouse Day-idee is voortgekomen uit verschillende onderzoeksartikelen die stellen dat Amerikanen te geobsedeerd zijn met hun werk. Niet per se een verrassing, maar toch. De onderneming is van zins de werkweek uiteindelijk terug te schroeven naar vier dagen. Poe.

En om helemaal te bewijzen dat Steelhouse een topbedrijf blijkt: het bedrijf schuift zijn werknemers elk jaar tweeduizend dollar toe om te besteden aan een vakantie naar keuze.

Me dunkt. Nu jij weer.