Skip to Content

Beste series Netflix: dit is onze top 10 van 2024

Dé beste Netflix-series van 2024 voor jou op een rij. Bingewatchen maar.

Door , en Lara Compagner
preview for The Crown: Season 6 Part Two (Netflix)

Welke series moet je gezien hebben op Netflix? Maak je klaar: deze 10 knallers van Netflix-series zijn iedere minuut van je tijd waard. Of het nu gaat om hitseries, zoals Bridgerton, of om een alltime klassieker als Peaky Blinders — Netflix got you covered. Het streamingsplatform voegt iedere maand weer een heleboel leuke Netflix-series toe, met een uitgebreide collectie goede series tot gevolg. Bazaar selecteerde de 10 beste series op Netflix van 2024. Daar gaan we.

Dit zijn de beste Netflix-films >

Netflix series top 10

1

Bridgerton

youtubeView full post on Youtube

Het is een van de populairste series op Netflix: het Amerikaanse kostuumdrama Bridgerton waar íedereen het bij het verschijnen van een nieuw seizoen over heeft. De serie neemt je mee naar het Regency-tijdperk in Londen. Vanuit het perspectief van Lady Whistledown volg je de romantische verhalen uit die tijd. Deze 'Gossip Girl'-variant uit de 19e eeuw is een enorm succes: Bridgerton is inmiddels de best bekeken serie op Netflix óóit. Een derde seizoen van de serie verschijnt op 16 mei 2024, gevolgd door deel 2 van het seizoen op 13 juni 2024. En er is meer goed nieuws: er is óók al een vierde seizoen bevestigd.

Door deze verborgen details uit Bridgerton wil je de serie weer helemaal opnieuw kijken >

2

One Day

One Day ging met goede reden binnen no time viral, want deze serie is steengoed. Maar, verwacht geen luchtige zit: 'One Day' is niet alleen romantisch maar ook verdrietig. In de serie volgen we de relatie van de hoofdpersonen Dexter en Emma door de jaren heen (gedurende twintig jaar), steeds afspelend op de datum dat ze elkaar tijdens hun afstuderen leerden kennen. Zo zien we ze vanaf hun studietijd samen opgroeien, en balanceren tussen het vage gebied tussen vrienden en geliefden.

Het tranentrekkende einde van de viral Netflix-serie One Day uitgelegd >

3

Berlin

Ruim zes jaar na het eerste seizoen van La Casa de Papel is er nu een prequel genaamd Berlin. En die gaat, jawel, over het gelijknamige personage Berlin. Hoewel hij het in de originele serie niet verder redde dan seizoen twee, sloten kijkers hem massaal in hun harten. In Berlin krijgen we te zien wat er met de broer van de professor gebeurde vóór hij de inmiddels welbekende bank overviel.

4

Bodies

Toen de Britse misdaadthriller Bodies in oktober 2023 op Netflix verscheen, had niemand het meer ergens anders over. De bloedstollende Britse misdaadthriller is niet bepaald in een 'standaard' format gegoten. De miniserie volgt vier verschillende detectives in vier tijdlijnen, in zowel 1890, 1941, 2023 én 2053. Ook in de toekomst dus. Het succes van Bodies is dat je het gevoel hebt dat je vier series tegelijkertijd kijkt – met de charmes en perikelen van ieder tijdperk.

5

Peaky Blinders

Peaky Blinders is de Brits historische dramaserie van Steven Knight. De serie gaat over het leven van de Peaky Blinders, een criminele bende uit Birmingham, vlak na de Eerste Wereldoorlog. De fictieve familie is gebaseerd op een echte stedelijke jeugdbende met dezelfde naam, die van de jaren 1890 tot het begin van de 20e eeuw actief was in de stad. De serie is niet alleen spannend, maar óók fantastisch aangekleed. Als je Peaky Blinders kijkt voel je je soms net een inwoner van Birmingham zelf. En oh ja, nog een reden om even te kijken: onze Nederlandse Gaite Jansen speelt ook in de wat ons betreft een van de beste series van Netflix nu.

6

Stranger Things

Nog zo'n favoriet van velen: Stranger Things is een sciencefiction horrorserie uit Amerika. De Netflix-hit neemt je mee naar de jaren 80 en vertelt het verhaal van een groep kinderen die samen mysterieuze krachten ontdekken en achterhalen hoe de overheid probeert om de waarheid te verdoezelen. Als je deze Netflix-serie nog niet hebt gekeken, wordt het hoog tijd. Vier seizoenen genieten én een mooie voorbereiding op het vijfde seizoen, dat eind 2025 of begin 2026 uitkomt.

Iconische films: de 10 films die je ooit in je leven gezien wil hebben >

7

Dirtyl ines

Na het succes van Undercover, kon een nieuwe Netflix Original van Nederlandse bodem natuurlijk niet achterblijven. Dirty Lines vertelt het verhaal van de gebroeders Stigter, die in het Amsterdam van de jaren 80 een onverwacht succesvol bedrijf oprichten, gespecialiseerd in sekslijnen. De leuke Netflix-serie is gemaakt met een heel jonge cast en bevat een paar ijzersterke vrouwenrollen, aldus actrices Joy Delima en Charlie-Chan Dagelet.

8

Grace & Frankie

In de top 10 Netflix-series van 2023 mogen Grace & Frankie natuurlijk niet ontbreken. De eerste aflevering van de serie lanceerde al in 2015, maar sindsdien is de Netflix-serie doorgegroeid tot seizoen 7, dat 29 april 2022 uitkwam. Met gouden actrices als Jane Fonda en Lily Tomlin is humor en kwaliteit verzekerd. Deze Netflix-komedie is zeker de moeite waard.

9

The Sound of Magic

The Sound of Magic is een Zuid-Koreaanse Netflix-serie gebaseerd op Naver-webtoon Annarasumanara (een soort digitaal stripboek) van Ha Il-kwon. Het emotionele fantasy-drama gaat over een mysterieuze goochelaar die stuit op een meisje die haar hoop en dromen verloren heeft, en een jongen die juist gedwongen wordt om te dromen. Zal het net zo'n plotselinge hit worden als Squid Game? Het verhaal en insteek is in ieder geval heel origineel, waardoor het wat ons betreft een plekje verdient in de beste Netflix series top 10.

10

The Crown

The Crown is de Britse historische dramaserie van scenarioschrijver Peter Morgan. Hij neemt je mee naar de regeerperiode van Koningin Elizabeth II en de lastige keuzes die zij daarin tegenkomt. De serie is gemaakt met een budget van €110 miljoen per seizoen en is daarmee de duurste Netflix-serie ooit. Een plek op de lijst beste series op Netflix van 2024 is wat ze op z'n minst verdienen, toch?

Heeft Queen Elizabeth echt een lievelingskind zoals The Crown beweert? >

Netflix

baby reindeer netflix