Toen onlangs bekend werd dat Meghan Markle een gloednieuw eigen lifestyle merk zou lanceren, liepen de verwachtingen onmiddellijk hoog op. Afgelopen weken dook steeds meer informatie op over het geheimzinnige 'American Riviera Orchard', waarvan veel wees richting een skincare-merk van de Hertogin. Zo bevatte Meghan's patent aanvraag onder andere 'niet-medicinale huidverzorgingspreparaten', 'badzeep' en 'cosmetica'. Maar, gisteren verschenen op Instagram meerdere stories die bewijzen dat het assortiment toch echt uit héle andere producten zal gaan bestaan.

Dít is Meghan Markle's allereerste lifestyle-product

Meerdere vrienden van de Hertogin, waaronder modeontwerper Tracy Robbins en Argentijnse socialite Delfina Balquier, hebben een product van America Riviera Orchard ontvangen, zo deelden ze op Instagram. Om welk product dat gaat? Niets meer en niet minder dan een pot aardbeienjam, met een label van het merk. Op het label is de merknaam gedrukt in een 'handgeschreven' font, wat een verwijzing zou kunnen zijn naar een van Meghan's vroegere hobbies: kalligrafie. In het begin van haar acteer-carrière kluste ze bij met deze hobby. Zo schreef ze onder andere de uitnodigingen voor de bruiloft van Robin Thicke.

Onder de merknaam staat 'Montecito' gedrukt, wat de indruk wekt dat de Hertogin de jam zelf gemaakt heeft met producten uit de streek in Californië. Wat ook opvallend is aan de jam, is dat hij (hand)genummerd is. Zo zou het product gelimiteerd zijn tot 50 exemplaren.

Hoewel men er eerder vanuit ging dat Meghan's nieuwe merk zich zou richten op skincare, is deze jam geen geheel onlogische stap. Onlangs werd bekend dat zij en prins Harry twee nieuwe reality series voor Netflix produceren, waarvan één zich richt op Meghan's liefde voor koken, tuinieren en entertainen. Het is vooralsnog niet bekend of de jam daadwerkelijk in massaproductie zal gaan.

meghan markle en prins harry
USA TODAY NETWORK / SIPA USA / ANP