Zo bevatten je guilty pleasures minder calorieën

S​tel, je hebt fit girl-aspiraties, dan is de eerste domper dat je nooit meer zomaar pizza, pasta of hamburgers kunt snacken. Máár! Het een en het ander kan bést wel samen gaan, mits je een paar trucjes gebruikt om said indulgences wat minder slecht en wat meer gezond te maken. Voedingsdeskundige Monica Auslander gidst.

Stel, je hebt fit girl-aspiraties, dan is de eerste domper dat je nooit meer zomaar pizza, pasta of hamburgers kunt snacken. Máár! Het een en het ander kan bést wel samen gaan, mits je een paar trucjes gebruikt om said indulgences wat minder slecht en wat meer gezond te maken. Voedingsdeskundige Monica Auslander gidst.

(via: ELLE.nl)

Advertisement - Continue Reading Below

De semi-gezonde hamburger

Wil je een gezondere hamburger, gebruik dan een 50/50-mix van gehakt en
geroosterde champignons. 'Niet alleen scheelt je dat geld en calorieën,
er zitten op die manier ook nog eens meer fytochemicaliën en vezels in
je burger,' zegt Auslander.

Advertisement - Continue Reading Below

Semi-gezonde rijst

Koop (of maak zelf) wat geraspte bloemkool, en bak het in een koekenpan (Auslander raadt aan dit te doen met avocado-olie, zout, kurkuma en knoflook). Kook vervolgens je rijst en mix die rijst met je gebakken geraspte bloemkool - wel rijst, maar veel minder calorieën.

Advertisement - Continue Reading Below

Semi-gezonde pasta

Om tóch grote kommen pasta te kunnen eten, zonder een bulk aan calorieën naar binnen te werken, kun je je pasta mengen met van zucchini gemaakte noodles. Hou de mix zo dat de helft pasta is, de helft zucchini.

Advertisement - Continue Reading Below

Semi-gezonde pizza

Maak de bodem van je pizza van bloemkool, en je zit al een stuk gezonder te eten. Klinkt ingewikkeld, is het niet. We raden je dit recept aan.