Koffieklets: Prins Albert van Monaco waarschuwt Meghan Markle

Plus: groot nieuws over Michael Kors, en meer voer voor bij de koffie.

Meest gelezen

Welkom bij Koffieklets. Iedere werkdag vroeg in de ochtend op uw beeldscherm. Gevuld met opvallende nieuwsflitsen - en andere flitsen. Tijdens het ontbijt of onderweg te lezen en bij de koffiemachine te delen daar u wilt.

They will never let go; Leonardo DiCaprio en Kate Winslet (also known as Jack en Rose) blijven zich inzetten voor goede doelen. Dit keer komen de goede vrienden samen in actie. Naar aanleiding van het 20-jarige bestaan van de film die hun vriendschap een kickstart gaf, Titanic, bedachten ze een ludieke actie voor de jaarlijkse veiling gehost door de Leonardo DiCaprio Foundation (die zich met name inzet voor milieuzaken). Bieders maken kans op een privédiner met Kate en Leo in een New Yorks restaurant naar keuze. Ha!

Advertisement - Continue Reading Below

Mocht het gezelschap na het hoofdgerecht uitgepraat zijn over klimaatverandering en andere belangrijke kwesties, mogen we dan aan de hoogste bieder opperen onderstaande zaak eens aan de acteurs voor te leggen tijdens het dessert?

Meest gelezen

Advertisement - Continue Reading Below

Speaking of: vandaag bereikte ons tevens het nieuws dat Titanic-regisseur James Cameron nu, twintig jaar na dato, voor National Geographic een documentaire gaat maken waarin hij na zal gaan of hij het bij het maken van de kaskraker op alle fronten bij het rechte eind had. Titanic: 20th Anniversary gaat het filmwerk heten. Cameron in een statement:

'When I wrote the film, and when I set out to direct it, I wanted every detail to be as accurate as I could make it, and every harrowing moment of the ship's final hours accounted for. I was creating a living history; I had to get it right out of respect for the many who died and for their legacy. But did I really get it right? Now, with National Geographic and with the latest research, science and technology, I'm going to reassess.'

Eerder deze maand meldde Cameron nog een 'reddingsmissie' te zijn gestart om 5500 waardevolle overblijfselen van de Titanic terug te brengen naar Belfast, waar het schip ooit werd gebouwd, om te voorkomen dat de items geveild gaan worden en overal ter wereld terecht gaan komen.


Prins Albert van Monaco waarschuwt Meghan Markle en prins Harry. Harry en de Suits-actrice zijn inmiddels bijna een jaar samen, en in dat jaar heeft Meghan al uitgebreid kennis 'mogen' maken met publieke controle die komt kijken bij een relatie met een royal. Onder andere haar afkomst, familiedrama's en verleden als getrouwde vrouw waren meer dan eens onderwerp van gesprek in bladen en tv-programma's en Meghan waande zich ongetwijfeld nergens meer écht veilig voor de paparazzi.

Advertisement - Continue Reading Below

Maar, zoals gezegd, Prins Albert van Monaco heeft wat wijze woorden voor haar. De zoon van Grace Kelly - zijn moeder maakte vergelijkbare dingen mee toen zij trouwde met Prins Rainier - vertelde aan People: 'The only kind of advice I can offer is the British expression: Keep calm and carry on.' Het royal protocol leren kennen, samen met het opdringerige karakter van de pers 'is a pretty tough act' vervolgde hij. 'Especially in the British royal family, which is scrutinized by the press as no one's been.' Hoewel prins Albert vindt dat Harry en Meghan 'seem to be having a good deal of success so far,' waarschuwt hij dat 'sooner or later, [Meghan is] going to have to face the full onslaught'.

Meest gelezen

'Being an actress, in a way, gets you a little prepared but nothing really can prepare you for the constant pace of it. Particularly now that the pace has changed so much. It's hard for anyone to handle. It was difficult for Charlene to handle,' geeft hij te kennen over zijn eigen vrouw en voormalig Olympisch zwemster prinses Charlene. 'I can't imagine the difference now with the increased pace of news and social media.'

Tja, laten we hopen dat de liefde overwint.

Prins Albert en prinses Charlene

Gerelateerd


Michael Kors gaat de miljoenen die zijn bankrekening op vlogen de afgelopen jaren investeren in schoeisel. Heel beroemd schoeisel. Kors koopt voor 1,2 biljoen(!) dollar het Britse label Jimmy Choo. De overname is een reactie op de afnemende verkopen van met name de toegankelijke high-end merken (zoals Michael Kors), nu er steeds minder geshopt wordt in winkelcentra, aldus the New York Times. Onlangs maakte het Amerikaanse label Coach nog eenzelfde move door Kate Spade voor 2,4 biljoen over te nemen. Overigens zal er volgens Kors weinig veranderen bij Jimmy Choo. CEO Pierre Denis en hoofdontwerper Sandra Choi blijven zitten waar ze zitten.

Prinses Diana op Jimmy Choos in 1997, Michael Kors en Bella Hadid in Michael Kors a/w 2017

Gerelateerd

Koffieklets dagelijks in je tijdlijn? Like Harper's Bazaar op Facebook >