We ontvangen mogelijk commissie via links op deze pagina, maar we raden alleen producten aan waar wij als redactie achter staan
De highstreetketens kopieerden de belangrijkste bloes van het moment
Het Maison Cléo-effect.
Het begon allemaal bij een post op Instagram en het resulteerde in een bloes die iedere donderdag opnieuw uitverkocht raakt. Maison Cléo is het Franse merk waar we het over hebben, de specifieke bloes heet Agnès. De witte bloes is als een fata morgana; je ziet 'm wel, maar hij is er niet.
Vraag: wat gebeurt er wanneer je iets niet kunt krijgen? Precies, dan stijgt het verlangen alleen maar. En wat doe je dan als het lot niet mee wilt werken en het maar niet lukt de betreffende bloes, gemaakt van honderd procent katoen, voor een fijne prijs van tachtig euro, waarin je eruit ziet als een vrij geslaagde clone van Jeanne Damas, te bemachtigen? Dan ben je genoodzaakt alternatieven te zoeken. Want Selena Gomez weet het ook: the heart wants what it wants.
De Agnès bloes is trouwens niet het enige kledingstuk dat voor altijd out of stock lijkt te zijn. Alles wat Maison Cléo aanbiedt, is dezelfde ochtend dat het online gaat al uitverkocht.
Oplettende stylisten bij grote highstreetketens waren waarschijnlijk net zo onder de indruk van de dromerige Franse bloes als de rest van de wereld en deden wat ze altijd doen: ze maakten 'm na. Gelukkig maar. Het is misschien niet the real deal, maar zeker wel een deal.
Meer van Harper's BAZAAR
Anya Taylor-Joys draagt fantastische leren jurk
7 x designer-items voor de kleinere portemonnee
Dé winterjassentrends voor 2024 om nu te shoppen
Hebben: een regenponcho voor je designertas