‘Welgestelde man van begin dertig zoekt jonge vrouw (21 tot 30 jaar),’ dit had het begin kunnen zijn van een willekeurige contactadvertentie. Maar nee, deze zoekende sjeik pakt het grootser aan en betaalt enkele tonnen voor een ware headhunt-campagne in Berlijn, Amsterdam, Kopenhagen en Stockholm op jacht naar zijn droomvrouw. ‘Wanneer je al meerdere Lamborghini’s hebt, is een dergelijke investering in de liefde niet zo gek.’

Je bent jong, rijk, afkomstig uit het niet onbemiddelde deel van het Midden Oosten en hebt onder andere in de Verenigde Staten gewoond. Toch mist er iets in het leven van deze mysterieuze jongeman, moet hij gedacht hebben. Hij is namelijk op zoek naar een vrouw waar hij zijn leven mee kan delen en ’s nachts gezellig tegen aan kan kruipen.

Blijkbaar lukte het vinden van de ware niet op de ‘gewone’ manier en had onze Midden Oosterse vriend geen zin in eindeloze en vaak vruchteloze chatsessies op Tinder of Happn. Dus besloot hij Ivy Relations, het realtiebemiddelingsbureau van de Vlaamse beroepskoppelaarster Inga Verbeeck, in te schakelen. Verbeeck is al een aantal jaren actief als cupido nadat zij eerder werkzaam was in de financiële sector.

Castingdagen

‘Deze man, die graag anoniem wil blijven, kwam bij ons terecht na een referentie van een andere – blijkbaar tevreden – klant van ons,’ vertelt Verbeeck wanneer onze collega's van Quote haar geïntrigeerd bellen voor opheldering van deze opmerkelijke zoektocht. De romanticus is in ieder geval afkomstig uit een zeer vooraanstaande familie, dus noemen wij hem voor het gemak ‘sjeik.’ Verbeeck pakt de zoektocht naar de aanstaande ‘prinses’ groots aan met ware castingdagen in onder meer Berlijn, Amsterdam, Kopenhagen en Stockholm. ‘

‘Tijdens deze ‘intake-gesprekken’ kijken we naar de persoonlijkheid maar natuurlijk ook naar het uiterlijk van de dames. Ook al is het maar een schilfer van de werkelijke aard, in een bar kijk je ook eerst naar het uiterlijk dus dat is wel belangrijk.’ De ‘sjeik’ heeft redelijk specifieke eisen. ‘Hij is op zoek naar een lange vrouw met een Rubensfiguur en naturelle uitstraling,’ aldus Verbeeck. Of de dame van zijn dromen een blondine of brunette is maakt hem dan weer niets uit, maar de zoektocht in Noord-Europa spreekt in ieder geval voor zich en behelst meerdere schiftingen. ‘Na de eerste kennismaking volgt een uitgebreid interview met de geselecteerde dames. Daarna volgt een terugkoppeling naar onze cliënt en krijgen de dames ook meer informatie over hem.’ Gelukkig, de dames springen dus niet volledig blind in het Midden Oosterse sprookje. ‘Nee, uiteraard moet zij ook wat in de kandidaat zien.’ In de vierde ronde komt het dan eindelijk tot een eerste date op zoek naar de ware.

Lamborghini's

‘Het lijkt grootscheeps, maar we wilden voor deze heer verder gaan dan alleen scouten op bijvoorbeeld Monegaskische feesten, en met deze headhunt-procedure bereiken we veel meer vrouwen en spreken we per casting zo’n 125 kandidaten.’ Tegenover deze grondige werkwijze staat uiteraard wel een behoorlijk prijskaartje. ‘De client betaalt voor deze service een bedrag ten noorden van het half miljoen. Maar ja, wanneer je al meerdere Lamborghini’s in de garage hebt staan is het niet zo gek om een dergelijk bedrag te investeren in de liefde, toch?’

Voor wie wel wat zien in onze ‘sjeik’: de casting in Amsterdam vindt komende zaterdag plaats en met 75 ingeschreven kandidaten is er nog volop plek voor leuke liefdeszoekers! Bereid je wel goed voor en formuleer alvast een antwoord op de heldere vraag: ‘waar zie je jezelf over 5 jaar?’ Dat moet lukken, toch?

Bron: Quote