Het hele jaar door op harpersbazaar.nl: Women of the Week. Welke vrouw is deze keer degene op wie alle ogen zijn gericht? Of op wie zouden alle ogen gericht moeten zijn, omdat ze inspirerend is, een rolmodel, bijzondere dingen tot stand brengt? Deze keer personal brand expert Nancy Poleon.

Het goede nieuws is: vrouwen doen het steeds beter in politiek, sport, wetenschap en kunst. Het slechte nieuws: ze zijn te bescheiden om erover op te scheppen. Te bescheiden om een podium met een spotje op te zoeken. Zonde, vinden we bij Harper's Bazaar. Zonde, vindt ook Nancy Poleon, oprichter van BrandedU, een personal branding programma dat zich richt op ambitieuze vrouwen. Met succes.

'Vrouwen helpen zich beter zichtbaar te maken, daarbij wil ik helpen. Toen ik nog werkte voor een platenmaatschappij zag ik dat personal branding een uitstekend middel bleek om muzikanten zichtbaarder te maken, en, merkte ik gaandeweg: dat geldt net zo goed voor ambitieuze (zaken)vrouwen,' aldus Nancy.

Daarbij: 'Het is goed na te denken over je reputatie, over hoe je gezien wordt en gezien wil worden. Je kunt er niet omheen. Iedereen heeft een personal brand, of je nou wil of niet. Een goede merknaam zorgt ervoor dat mensen je producten of diensten willen kopen, dat je promotie maakt, of andere successen behaalt. Netwerken is daarbij essentieel, en daarom een belangrijk element in mijn programma.'

Zelf zag Nancy haar BrandedU-netwerk uitgroeien tot een geweldige club vrouwen die ze heeft omarmd als sisterhood. 'Mannen hebben een old boys club, ik geloof dat vrouwen elkaar beter kunnen helpen door het vormen van goede netwerken. Uiteindelijk bouw je je carrière niet alleen, daar heb je hulp bij nodig.'

En zo is het maar net. Daarom sloeg Team Bazaar de handen ineen met Nancy en BrandedU en beklonken we Harper's Bazaar Network Academy. 'Om vrouwen te laten zien hoe ze hun reputatie en personal brand voor zich kunnen laten werken, en hoe dat de resultaten in hun carrières bevorderd.'