Bozoma wie? Saint John, chief brand officer bij de wereldwijde taxidienst Über. Waar nogal wat kooltjes uit het vuur moesten worden gehaald, want het ene schandaal had het andere afgewiseld. Seksuele intimidatie, drugsgebruik, publieke beledigingen. Er moest dus ge-rebrand, en dat kun je aan Saint John wel overlaten.

Welke ervaring brengt Bozoma mee? Ze was eerder marketing executive bij Apple, waar ze een vreemde eend in de bijt was, zoals ze zelf beschrijft. 'Het is geen geheim dat er nogal een gebrek aan diversiteit is in Silicon Valley, maar dat geeft mij de kans om totaal mezelf te zijn, want anders ben ik toch al.'

Dus ze voelt zich anders dan de rest? Dat was altijd al zo. Bozoma groeide op als kind van twee Ghanese ouders in Colorado Springs, en ook daar sprong ze nogal in het oog. Ze leerde van haar moeder dat ze ook niet op moest willen gaan in de massa, maar haar unieke eigenschappen beter kon koesteren. Dat advies is haar aan te zien, want Bozoma mag dan een invloedrijke zakenvrouw zijn, ze oogt als een coole popster. Zelf zegt ze wat menselijkheid toe te voegen in de techwereld waarin ze zich begeeft.

Wat maakt haar zo menselijk? Ze liet Über 1,2 miljoen dollar investeren in Girls Who Code, om diversiteit in de tech-branche te stimuleren. Daarnaast pleit ze altijd voor het aannemen van iemand die anders is dan jij, zodat er meer diversiteit ontstaat en je elkaar aanvult. Tot slot: sinds haar man stierf aan kanker, voedt ze haar dochter van acht alleen op. Dat alles bij elkaar opgeteld maakt dat wij haar graag nomineren tot Bazaars Vrouw van de Week.