Waarom Hanneke Verburg?

Omdat ze sinds januari dit jaar aan het roer staat van een hartverwarmende stichting, die wensen laat uitkomen van ernstig zieke kinderen, opdat ze alle ellende even vergeten. Een business babe die voorheen in het bedrijfsleven opereerde, maar besefte dat ze niet warm liep voor status of geld verdienen. Wel nog steeds voor plannen maken, strategie uitstippelen en mensen empoweren, maar dan in een andere sector, die van non-profit.

Een non-profit business babe?

Ja, dat kan. Heel goed zelfs. Make-A-Wish slaat de handen ineen met bedrijven, door een business Challenge te organiseren. Bedrijven worden uitgedaagd de wensen van kinderen uit te laten komen, door in teams dingen voor elkaar te boksen. Netwerken worden ingezet, creativiteit uitgebuit, donateurs geworven. Teams strijden tegen elkaar voor het competitieve element. Een win-win-situatie: teambuilding voor het bedrijf in kwestie, vervulde wensen voor de zieke kinderen.

Is dat slim of slim?

Slim. Er zijn al zo'n vierhonderd vrijwilligers, die zich zes tot tien uur per week inzetten voor Make-A-Wish Nederland. Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd, natuurlijk. En hoe meer donateurs hoe meer vreugd. En hoe meer wensen vervuld, hoe meer vreugd. Zelf weet Verburg ook wat het is om vrije tijd te spenderen aan een goed doel. Eerder zamelde ze geld in voor het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis en ze is nog steeds voorzitter van Villa Pinedo, dat kinderen van gescheiden ouders helpt. Zoals ze in een interview zei: 'Ik ben een bouwer, ik wil iets bijdragen, zien welke impact ik op de samenleving heb.' Hanneke Verburg, Bazaars Woman of the Week.

Vorige week was deze zangeres onze Woman of the Week >