Het Grand Palais werd voor de show van Chanel volledig omgebouwd tot datacenter. Want de toekomst, die is digitaal, aldus Karl Lagerfeld. Opvallend is dat de ontwerper – zelf eigenaar van 4 iPhones en pak hem beet 30 iPads (geen grap, want The Guardian said so), waaronder eentje voor zijn kat Choupette – de nadruk legde op de donkere kant van het web.
De show werd dan ook niet geopend door een Cara Delevingne of een Gigi Hadid met miljoenen volgers op Instagram, maar door een Anonieme Vrouw met een grote plastic helm. Hoewel digitaal de boventoon voerde, was er ook veel tweed te zien, jurken van chiffon, drukke kleurrijke prints en korte jasjes. De looks werden afgemaakt met baseballpetjes, waardoor de boel een blits eighties trapje na kreeg.
Meer van Harper's BAZAAR
Korte broekjes zijn terug: zó draag je ze chic
Zó goed gaan de 'mob wife' en 'office siren' samen
Parijse vrouwen zweren bij deze jeans en sneakers
Onze favo trends uit de nieuwe COS-collectie