Waarom de nieuwste Dior-collectie van Maria Grazia Chiuri zo geweldig is
Een uitleg.
Maria Grazia Chiuri stuurde afgelopen week ready-to-wear collectie twee voor Dior het plankier op. Met de eerste wist de spijker op z'n kop te slaan met rake leuzen als we should all be feminist. Daarop borduurde ze lustig verder. Een stoet strijdlustige modellen wandelde afgelopen week in het modespektakel van Dior. Allemaal met een leren baret op het hoofd. En allemaal bandana's uitdelend met daarop wat feminisme nou eigenlijk betekent: 'A person who believes in the social, political and economic equality of the sexes.'
De kleren uit de collectie waren op twee, misschien drie, looks na (donker)blauw. 'Blue is the colour of twentieth century painting, having brought depth and emotion to the work of artists like Pablo Picasso, Joan Miró and Marc Chagall,' aldus Maria Grazia Chiuri. Overigens was blauw favoriet van wijlen Christian Dior.
Voor wie de eerste collectie van Maria Grazia Chiuri voor Dior heeft gezien, ziet wellicht dat deze collectie daar een prachtig vervolg op is. Alleen liet Chiuri zich ditmaal inspireren door een haute couture-show van Dior uit 1949.
Afijn. Bekijk hieronder de key looks van Maria Grazia Chiuri's beeldschone tweede collectie voor Dior.
Meer van Harper's BAZAAR
Moderedacteuren zweren bij deze zonnebril
Shop chique platte schoenen voor elke gelegenheid
Anya Taylor-Joy bewijst: déze broek is altijd goed
Deze rebelse T-shirt trend is plotseling overal