We waren net zo blij dat we het badstoffen, of in luxere versie velours, Juicy Couture trainingspak niet meer tegenkwamen op straat – wegens niet bepaald aantrekkelijk. Toch werd het begin 2000 populaire aaibare geval gezien als één van de eerste merksportkostuums, en dan ook dapper aangeprezen als designer tracksuit. Al ging dat 'designen' niet veel verder dan het in glitterletters achterop de kont stikken van de merknaam.

Paris Hilton had haar halve inloopkast volhangen met het pak, bij voorkeur in zuurstokroze. Britney Spears koos voor babyblauw. Eva Longoria droeg hem in Desperate Housewives als onderdeel van haar personage, maar evengoed in het echte leven naar de supermarkt. En om de comfortabele look te completeren, dienden er Uggs onder te worden gedragen.

Zoals zoveel trends verdween ook het zachtzoete pak uit de winkels, kasten en het straatbeeld. Nu duikt hij weer op: in het prestigieuze Victoria and Albert Museum in Londen nog wel. Daar hangt de roze uitvoering van de campingsmoking, als onderdeel van een expositie over de geschiedenis van ondergoed – naast onder meer een doorzichtige jurk die Kate Moss in 1993 droeg.

Overigens moest – en moet je nog steeds – aardig in de buidel tasten om een dergelijk pakje te bemachtigen: een broek kost zo'n honderdvijftig euro, een bijbehorend jack zo'n tweehonderd euro. Is je dat iets te gortig voor zo'n stukje nostalgie: de tentoonstelling start in april, en de entree is gratis.