Slecht nieuws voor je bankrekening...

Chanel-aanvoerder Bruno Pavlovsky bevestigde het heuglijke feit woensdag 1 april, ten tijde van het New York-Salzburg modespektakel - weest u gerust: dit is beslist geen verlate grap. Volgens Pavlovsky kan de website volgend jaar de lucht al in. 

'It's not so much a shift,' vertelde de kopman aan WWD. 'It's
an evolution to better serve our customers. Some of the customers are
able to come into the boutique. Sometimes they don't want to because
they want to shop faster and they know exactly what they want, so it
should be able to better respond to the customers' requests. It's more
e-service than a pure e-commerce approach
.'

Hoe fantastisch
ook: Pavlovsky's zet is enigszins opmerkelijk te noemen, daar hij altijd
erg openhartig is geweest over zijn wens om vooral níet online te gaan
verkopen. Want vond-ie (en hij had een goed punt): 'Shopping at Chanel should be about the experience, to be able to wear Chanel clothes, you need to try them on.'

Nu
de digitale deuren dan toch openen – hoera! – kan Chanel rekenen op een
nieuwsoortige (lees: online georienteerde, tijd-armelijke)
klantenkring. Het modehuis gaat er verder niet van uit dat het aantal
klanten dat de gang maakt naar Chanel-winkels hierdoor afneemt. 

Afijn. Is het al volgend jaar?

>> Meer Chanel: de beste Instagrams van de razende #cruisewithkarl