Goed, wereldproblemen zijn het niet, dat geven we ruiterlijk toe, maar ergerlijk zijn ze wel: onderstaande sad, sad situations die online shoppers vroeg of laat tegenkomen.

1. Een onduidelijke status

'Submitted in transportation centre.' Dat er dan anderhalve week blijft staan, waardoor je totaal in het duisternis tast en niet meer weet waar je aan toe bent.

2. Buren die nooít thuis zijn

Behalve die ene keer toen jij niet thuis was en ze je pakketje aannamen, dat je nu dus een week later nog steeds niet hebt.

3. Een laffe koerier

Die op een briefje op de deurmat zegt dat hij tevergeefs heeft aangebeld, maar dat kan niet, want jij zat letterlijk klaar op de bank niks anders te doen dan te wachten op dat pakketje en je hebt níks gehoord.

4. Uit de maat

Pakketje eenmaal ter plaatse, blijken de maten niet te kloppen. Degene die je besteld had waren bij nader inzien toch wel uitverkocht – waarop een franke webwinkelmedewerker bedacht moet hebben: misschien past een maat kleiner/groter ook. Nee. Dat doet het dus niet.

5. Retouren die verdwijnen

Wanneer wordt er een keer een documentaire gemaakt over, pak 'm beet, een Topshop-pakket dat héél zeker weten goed is geretourneerd maar (volgens Topshop) nooit is binnengekomen? Want tot op de dag van vandaag vraag je je af wie er dán op die te krappe schoenen rondloopt en je weet zeker dat er hele volkeren zijn die zich afvragen wat er met hun retour is gebeurd.

6. Alle pakketten die naar KIALA-punten moeten

Waarom bestaan die nog? En waarom liggen Kiala-punten altijd aan de rand van de stad?

7. Kortingscodes die je in de steek laten

Dag 50% korting. Je leek inderdaad te mooi om waar te zijn.