Weten we het nog? Dat Gucci's creative director Frida Giannini eerder dit jaar stuivertje wisselde met Alessandro Michele? En die vervolgens een veelbesproken debuutcollectie het modeplankier opstuurde? Goed, die debuutcollectie is nu gevangen in een prachtige campagne. En die kunnen – en willen – we je niet onthouden.

Voor wie het even is vergeten: Michele liet zich inspireren door anachronisme – iets wat niet helemaal in zijn (of haar) tijd past – en sprong in de bres voor individualiteit en eigentijdsheid ('It makes no sense to look like everyone else'). Dat alles vertaalde-ie naar een collectie waarin majesteitelijke kleren naast hippie-ishexemplaren kunnen bestaan en waarin het kleurenpalet afstoot en aantrekt.

Hartje stad (waar dan ook ter wereld) vormt het decor van de campagne. En wel hierom: 'These settings could be anywhere and everywhere. The freedom to choose who you are, beyond what has already been dictated. The contemporary city as a background: a place of unexpected events, rifts, remnants and amnesias. But above all it is a place for the mingling of reality and desire, testimonies and prophecies, traces of pre-existing worlds and glimmers of worlds in the making: the clues required to create new languages and to envisage new possibilities of existence.'