Er was de Spongebob collectie (2014), de McDonald's collectie (ook 2014), de Barbie collectie (2015) en de collectie geïnspireerd op schreeuwende merken uit de supermarkt (2016). Ontwerper Jeremy Scott weet wel hoe 'ie kenmerken van de popcultuur moet verwerken in een modejasje en flikt het nu weer. Tijdens de show van Moschino in Milaan stond dit keer My Little Pony - één van de meest populaire speelgoedjes uit de jaren 80 - centraal.

De kitscherige collectie - die vanaf nu te koop is - bestaat uit shirts, jurken, jassen en badpakken en natuurlijk uit accessoires - inmiddels standaard - als de lunch-box bag en het telefoonhoesje. Natuurlijk stuk voor stuk geïllustreerd met het geliefde paardje.

Fashion, Pink, Eyewear, Clothing, Fashion show, Fashion design, Fashion model, Street fashion, Runway, Event, pinterest
Turquoise, Pink, Technology, Hand, Textile, Bag, Handbag, Wallet, Fashion accessory, Baggage, pinterest

Hiermee toont Scott opnieuw zijn voorliefde voor de popcultuur en weet hij opnieuw te verrassen met zijn speelse creativiteit. Toch wordt zijn pop-enthousiasme hem niet altijd in dank afgenomen: boze tongen beweren ook wel dat hij de modewereld belachelijk maakt. Zelf denkt Scott er anders over: "Ik wil de wereld aan het lachen maken. Kleren worden niet gemaakt om als een God aanbeden te worden. Daar denk ik anders over dan de meeste ontwerpers."

Van: Harper's BAZAAR UK