Vivienne Westwood maakt zich hard voor een groenere mode-industrie

Ze wil dat de hele industrie overstapt op groene energie.

Meest gelezen

Onze coolness-barometer sloeg altijd al behoorlijk uit bij de Britse modeontwerper Vivienne Westwood, met dank aan haar punk geïnspireerde ontwerpen en dito voorkomen. Maar vandaar is de Grande dame van de Britse fashion weer een paar treden gestegen op de coolheidsladder.

Samen met de Britse moderaad en de burgemeester van Londen gaat Westwood zich namelijk in een nieuwe campagne inzetten voor een veiligere en groenere mode-industrie.

Advertisement - Continue Reading Below

Als onderdeel van het British Fashion Council's Positive Fashion Initiative roepen de BFC, Vivienne Westwood en de burgemeester modemerken en bedrijven op om de campagne SWITCH te steunen en zich daarmee voor 2020 aan een groene energieleverancier te verbinden.

In 2020 wordt er opnieuw naar het Klimaatakkoord in Parijs gekeken. Binnen die overeenkomst is het uiteindelijke doel te voorkomen dat wetenschappers onomkeerbare en gevaarlijke niveaus van klimaatverandering constateren.

Meest gelezen

De campagne heeft als doel om -door middel van samenwerking- een katalysator te zijn voor wereldwijde veranderingen. Grote modenamen hebben zich al aangesloten. Onder andere: Belstaff, Child of The Jago, Christopher Raeburn, E.Tautz, Harvey Nichols, Kering, Marks & Spencer, Oliver Spencer, Positive Luxury, Selfridges, Stella McCartney, Steventai, Teatum Jones & Vivienne Westwood.

Dame Vivienne Westwood: 'Mensen vragen: "wat kan ik doen om het milieu te redden?" In mijn hele tijd als activist heb ik nog nooit een bevredigend antwoord gehad. Nu heb ik er een: SWITCH naar een Green Energy leverancier.'

Westwood zet zich op meerder manieren in voor een betere wereld. Zo roept ze mensen via haar Facebookpagina op om geen plastic rietjes meer te accepteren.