Eindelijk weer nieuws uit de Hudson's Bay-hoek, de gloednieuwe warenhuisketen die Nederland wil gaan veroveren. Je las er al het één en dagdroomde er al het ander over. Maar nu begint dit shopwalhalla eindelijk écht duidelijke vormen aan te nemen. Zojuist heeft de warenhuisketen namelijk aan de Nederlandse modepers uit de doeken gedaan wat er zoal in de rekken komt te hangen van die 10(!) te openen vestigingen in ons land. Én welke leuke extra's dit Amerikaanse bedrijf bovendien in petto heeft.

We sommen op:

Wat kun je er vinden op het gebied van mode, beauty en interieur?

Hudson's Bay positioneert zich als premium brand warenhuis. Het assortiment is een mix van gerenommeerde Amerikaanse merken, Europese labels en (inter)nationale upcoming brands. Op modegebied vind je er o.a. Tophop, Topman, Tommy Hilfiger, HUGO, CK Jeans, Armani AX, Polo Ralph Lauren, DKNY, Puma, VINCE, Theory, American Vintage, The Kooples en Opening Ceremony. Maar ook lokale kleinere labels zoals Anecdote, Essentiel en Krakatau en grote Nederlandse denimmerken zoals Scotch & Soda, G-Star en Denham.

Schoeisel is er uiteraard ook, onder meer een grote sneakerafdeling. Tassen zijn van Kate Spade, Rebecca Minkoff en Tory Burch, maar ook Atelier de L'Armée en Rika. Extra leuk: het vintage concept LXR and Co vult de tassenafdeling aan met iconische vintage buidels van modehuizen als Louis Vuitton en Hermès.

Calvin Klein, Falke, Wolford en Love Stories zijn enkele lingerienamen waar Hudson's Bay heeft ingekocht. En ook voor beauty (MAC, Urban Decay, L:A Bruket, Bumble and Bumble, Grown Alchemist, Marie-Stella-Maris, Laboratorio Olfattivo, Penhaligon's) en sieraden (Karl Lagerfeld, Olivia Burton, Estella Bartlett, The Boyscouts, Sotine, Charlotte Wooning en Vedder & Vedder) kun je er terecht. Evenals kinderkleding (Vingino, Bellerose, Nike, Gosoaky, LOOXS, Brian and Nephew) en interieur (Vitra, HAY, Paperchase en nog veel meer).

Hoe gaan de winkels eruitzien?

Het winkelconcept zal, zo zegt Hudson's Bay, het serviceniveau naar een next level brengen. In alle vestigingen zijn zogenaamde Studio's te vinden. Speciale ruimtes, waar klanten verrast worden door afwisselende samenwerkingen met merken en exclusieve merklanceringen, maar die ook als podium voor jong talent kunnen dienen.

Oh, en hadden we al gezegd dat er in het weekend een champagnebar is? En het restaurant onder de bezielende leiding zal staan van Ron Blaauw met de lekkerste hapjes uit Tel Aviv? Dat dus!

Bovendien opent Aveda in drie van de 10 vestigingen een salon en is er een exclusieve samenwerking op het gebied van food en non-food met Delicious.

Wat nog meer?

Een groot aantal (inter)nationale merken ontwikkelden onder de noemer The Limiteds speciaal voor Hudson's Bay een limited edition van een voor hen signature item. In al die producten zijn de iconische kleurstrepen van Hudson's Bay op creatieve wijze verwerkt. Zo doet Zoe Karssen mee, heeft Karl Lagerfeld een tas ontworpen, maakte David Laport een bijzondere jurk, Isaac Monté een gekristalliseerde vaas, G-Star een speciale Hudson's Bay-jeans en Jordy van den Nieuwendijk een illustratie. Alle producten in de The Limiteds-collectie zijn in beperkte en genummerde oplage te koop en zijn te reserveren via de Hudson's Bay-app en beschikbaar in de winkels vanaf de officiële openingen.

Hoe, wat, waar en vooral: wanneer?

Midden augustus opent Hudson's Bay haar eerste winkel aan het Amsterdamse Rokin. De officiële feestelijke opening vindt plaats op 19 september. Daarna volgen nog vestigingen in Tilburg, Breda, Amersfoort, Den Bosch, Den Haag, Enschede, Haarlem, Leiden en Zwolle. De openingsdata van die winkels zijn nog niet bekend.

[youtube ]https://www.youtube.com/watch?v=z6G8yRM7-dw&feature=youtu.be[/youtube]