Voor wie zich weleens afvragen mocht: wie zijn dat tegenwoordig eigenlijk, It Girls, en waar zijn ze dan precies, en wat dragen ze nou helemaal? Opgelet. It Girls willen tegenwoordig ook weleens met influencers aangewezen worden, of: online influencers - want daar zitten ze vaak, online. Alexa Chung is zo'n influencende It Girl. Net als Daisy Lowe, Kendall Jenner, Alicia Vikander en ik vind dat Nicole Huisman, die's van eigen bodem, er ook een is. Ze zitten dus online, goeddeels op Instagram, en ze dragen dus Ganni. Met z'n allen.

En dat ze met z'n allen zo enthousiast pro-Ganni zijn, zou je toe kunnen dichten aan rake PR-campagnes die een knap slaatje weten te slaan uit de vele volgers die al die influencers hebben en bereiken kunnen. Maar, dat heeft Ganni dus kennelijk niet gedaan. Ganni is een heel zoet familiebedrijfje uit Kopenhagen, zo u wilt, en is uitzondering op bovenstaande regel.

Team Ganni, bestaande uit man en vrouw Ditte en Nicolaj Reffstrup (en uit hun twee jonge kinderen met wie ze in Kopenhagen wonen en waarmee ze alles per fiets doen, niet per auto), heeft echt gewoon een goed product te pakken dat inmiddels stevig in de digitale schijnwerpers staat, kijk maar:

instagramView full post on Instagram

Afijn, punt moge duidelijk zijn: goed spul, goed spul.

Ditte en Nicolaj beschrijven zichzelf trouwens keurig bescheiden als 'insecure overachievers'. In 2009 namen ze het Ganni-stokje over van de oprichter ervan, een kunstgaleriehouder, en investeerden ze naar hartenlust. In businessplannen geloven ze niet, in een goede visie en hard werken wel. En dat hard work nog altijd z'n vruchten afwerpt, daarvan is Ganni pico bello bewijs: het merk kent een stabiele stijging 33% per jaar en heeft de likes van Net-A-Porter, Selfridges en Browns, die allemaal op de Ganni-bandwagon willen.

The Telegraph schreef laatst nog een interessant stuk over het succes van Ganni. 'We wanted to create a brand without strict dogmas or rules, but with a carefree and optimistic attitude to design and styling. We're not afraid to mix things up a bit. Style is all about gut feeling and strong personality to us,' aldus Ditte in datzelfde stuk.