Brigitte Bardot zal het er niet mee eens zijn, maar: je kunt een aardige cent (bij)verdienen, met je huisdier. Zelfs zo'n aardige cent, dat er een social media marketingbureau is opgestaan dat zich focust op, jawel, het huisdier als online influencer. En, geef dames heren WAGSociety 'ns ongelijk, want dieren zijn hartstikke aan de hand op het internet.

Een vijftal hoogvliegers dat het uitstekend doet op Instagram:

@mensweardog

instagramView full post on Instagram

@lacorgi

@freyaeverafter_

@loki_the_wolfdog

@lionelthehog

En zo kan ik nog wel even doorgaan, want: Toast Meets World al gezien? Te zoet. Of: Logan's Look? Of I Am Lil BUB? Vergis je niet: bijna anderhalf miljoen volgers and counting. Daar valt een prima verdienmodel bij te schetsen, zoveel is duidelijk.

Ook duidelijk: een flink aantal merken vindt het práchtig. Menswear Dog beklonk samenwerkingen met Ferragamo, Jimmy Choo en Banana Republic, en Toast, van Toast Meets World dus, werkte eerder al samen met Karen Walker. Niet de minsten.

Zo jammer dat ik allergisch ben. Jij niet allergisch? Time heeft nog een paar tips voor wie wel aan zijn viervoeter verdienen wil. En mocht je eerst nog even de kat uit de boom willen kijken (ha-ha): Fur Card heeft de succesvolste beesten van het internet op een rijtje gezet.