We begrijpen het volkomen als je na het lezen van ons bericht over De Hermès-tas partnerlief smekend aan hebt gekeken of je spaarvarken hebt stukgeslagen om er heel geëmancipeerd zelf één te kopen. Hulde!

Ga maar weer oefenen op je puppy eyes, of zeg alvast sorry tegen je nieuwe porseleinen spaarpot, want nu blijkt eenzelfde iets te gelden voor Chanel. Een tas ervan blijkt namelijk de afgelopen zes jaar zeventig (!) procent in waarde te zijn gestegen.

Baghunter heeft onthuld dat het klassieke en gewilde 2.55-model sinds haar uitkomen in februari 1955 alleen maar meer waard is geworden. De prijs van een dergelijke tas bedroeg destijds 220 dollar (amper 200 euro, nu een lachertje, destijds natuurlijk ook al een godsvermogen), anno 2016 wappert er een prijskaartje van 4900 dollar (pak 'm beet 4370 euro) aan. Daarmee is een handtas van het prestigieuze modehuis een betere investering dan een huis.

Althans, voor Amerikanen dan, aangezien het een Amerikaans onderzoek betreft. Maar de studie laat zien dat de waardestijging van de Chanel-tassen internationaal is, dus dat een dergelijk accessoire een prima investering is, moge duidelijk zijn. En dan nu: *Puppy eyes*