Adieu gladde glamour.

Het Italiaanse modehuis Gucci slaat een nieuwe weg in: de Dover Street, om precies te zijn, naamgever van de hippe conceptstores onder de vlag Dover Street Market, ooit opgericht door Rei Kawakubo van Comme des Garçons.
Is dat opmerkelijk? Ja, dat is zeker opmerkelijk! Want waar Gucci
synoniem was voor sexy, hyperluxe, tikje glad en glamoureus, daar staat
en stond Dover Street Market (DSM) voor underground, niche en
avant-garde. 

Maar zie: met het aantreden van Gucci's nieuwe creative director Alessandro Michele
heeft het merk een bladzijde omgeslagen in haar eigen geschiedenisboek.
Wat heet: het huis is aan een revolutionair nieuw hoofdstuk begonnen.
Michele, dol op vintage en ongepolijste authenticiteit, gaf het huis met
zijn eerste collectie voor najaar 2015 een totaal nieuw aanzien. Adieu
gladde glamour, hallo coole, quirky looks. De superkorte rokjes en
naveldiepe decolletés waar Gucci patent op had, maakten plaats voor enkellange omajurken, vintage bloemprints, grote nerdbrillen en trossen sieraden. Perfect op z'n plek bij DSM, vandaar dat morgen de eerste Gucci shop-in-shop opent in DSM Ginza, Tokyo. In september volgen de shop-in-shops in New York en Londen, gevolgd door een shop-in-shop in Beijing. In de winkels vind je de ready to wear collectie en accessoires.

Marco Bizzarri,
president en CEO van Gucci, is alvast apetrots: 'Ik weet zeker dat onze
bestaande en nieuwe klanten het zullen waarderen, omdat ons merk steeds
intrigerender en fashion forward wordt.'