Opgegroeid in de jaren tachtig en negentig? Dan herinner je je vast Oilily nog, het destijds mierzoete merk, bekend van de vrolijke printjes. Tijden veranderen: kleine meisjes worden groot, en zo ook het oer-Hollandse kledingmerk. 

Om dat te benadrukken zocht het kledingmerk voor haar spring/summer 2016 campagne - met de toepasselijke titel Little girls grow up - naar vrouwen die in de jaren tachtig en negentig opgroeiden. Meer dan duizend reacties kwamen binnen en de door het merk gekozen Friends of the Brand zijn te zien in de nieuwe campagne, met in de hoofdrol actrice en schrijfster Halina Reijn

De Friends of the brand halen in deze film bijzondere herinneringen op aan Oilily uit de jaren 80 en 90. Zo vertelt Dido Anna Reijntjes over haar eerste communie waar ze een roze Oilily jurk droeg. Toen ze door het gangpad van de kerk naar het altaar liep, waaide haar jurk ineens op. Wat bleek nou? Er zat een groot luchtrooster in de vloer en dat zorgde voor een Marilyn Monroe-moment.

Halina Reijn omschrijft de collectie als 'inspirerend, vrouwelijk en een feest voor het oog'.

youtubeView full post on Youtube