Voor de nieuwe H&M Conscious Exclusive-collectie heeft H&M nauw samengewerkt met Musée des Arts Décoratifs. De collectie is geïnspireerd op de kostuumcollectie van het museum dat gevestigd is in het Louvre in Parijs en zal tegelijkertijd met de opening van de tentoonstelling Fashion forward - Three centuries of fashion op 7 april worden gelanceerd. 

De Parijse Julia Restoin Roitfeld, artdirector, stijlexpert en voorvechter van duurzaamheid, wordt het gezicht van de campagne. Julia staat bekend om haar karakteristieke, persoonlijke gevoel voor stijl en is de personificatie van een nonchalante, duurzame en moderne look. 

'Het idee om een collectie te ontwerpen die geïnspireerd is op de geschiedenis van kunst en mode vind ik briljant, vooral omdat de collectie gemaakt is van innovatieve, duurzame materialen die de toekomst van mode zijn', zo zegt ze. 

Een collectie geïnspireerd op de geschiedenis van kunst en mode is briljant

Het designteam van de Zweedse kledingketen heeft zich voor deze collectie laten inspireren door het werk van kunstenaars zoals Gustave Moreau en de uitgebreide kostuumcollectie van het Musée des Arts Décoratifs met mode door de eeuwen heen. Het resultaat is een lijn van moderne rodeloper-items met invloeden uit de kunst- en modegeschiedenis, met innovatieve materialen zoals kralen en strassteentjes van gerecycled glas en Denimite, een materiaal van gerecycled versleten denim. 

De complete (dames)collectie is vanaf 7 april verkrijgbaar.

Dress, Clothes hanger, One-piece garment, Day dress, Gown, Embellishment, Costume design, Fashion design, Wedding dress, Visual arts, pinterest
Textile, Pattern, Natural material, Linens, Fashion design, Shoulder bag, Pattern, Animal product, pinterest