Valentino blaast nieuw leven in oud logo voor sportswear collectie

De terugkeer van 'VLTN'.

Meest gelezen

Valentino neemt de athleisure trend (jazeker, rondlopen in je comfy sportswear is nog steeds geoorloofd volgens de modepolitie) wel heel serieus. Het Italiaanse modehuis opent pop-up winkels met een sportthema in New York, Milaan, Hong Kong en Tokio. De winkels vormen het perfecte uitgangspunt om de Resort 2018 collectie, die op sport is geïnspireerd, te presenteren aan het grotere publiek.

Het interieur moet het gevoel van een chique sportschool creëren - omdat we daar natuurlijk wél met plezier naartoe willen gaan. Naast de Resort range zullen er ook andere sportitems, zoals basketballen, sneakers, yogamatten en trainingspakken te koop zijn.

Advertisement - Continue Reading Below

De items zijn limited-edition en hebben een nieuw logo, 'VLTN', wat volgens WWD geïnspireerd is op de oude Valentino logos uit de jaren '80 en '90. Designer Pierpaolo Piccioli laat het nieuwe logo ook terugkomen op verschillende tassen uit de laatste vrouwencollectie en op items uit de mannencollectie voor lente 2018.

Valentino Lente 2018 mannencollectie
Valentino's nieuwe logo op een tas uit de Lente 2018 collectie
Meest gelezen

Als toevoeging op de pop-up stores, zullen er ook pop-up installaties komen om de merch en Resort 2018 collectie te verkopen. Kijk snel online welke plek het dichtstbijzijnd is voor jou. (spoiler: plan alvast een tripje naar Londen!)

Kun je je voor nu alvast bedenken hoe je deze athletic-inspired items gaat dragen zonder al te veel fysieke inspanning te hoeven leveren. Het is natuurlijk niet écht allemaal voor naar de gym.

Meer van dit in je timeline? Like Harper's Bazaar op Facebook