Het kaf van het koren: deze spraakmakende nieuwe campagnes moet je als modeliefhebber gezien hebben

In één klap op de hoogte.

Meest gelezen

De nieuwe modecampagnes voor het herfst/winter-seizoen vlogen ons deze week om de oren. De één nog spraakmakender dan de ander. We zetten de meest opvallende voor je op een rij. Ben je weer helemaal bij.

Alexander Wang x adidas originals

Alexander Wang staat - zeker in de mix met zijn goede vrienden bij adidas - bekend om de bijzondere lanceringen rondom zijn collecties. Die reputatie maakt hij wederom waar met zijn tweede Originals-collectie. Op 29 juli zal die worden gelanceerd en klanten kunnen via een telefoonnummer hun bestelling plaatsen, waarna die zo snel mogelijk door een fietskoerier - compleet gehuld in items uit de nieuwe collectie - zal worden thuisbezorgd. Hoe dat er precies uitziet zie je in het campagnefilmpje. Mocht je de pech hebben niet in New York te wonen; vanaf 5 augustus zal de collectie wereldwijd te verkrijgen zijn. Op de - jee, wat saai eigenlijk - normale manier, in een winkel of webshop.

Advertisement - Continue Reading Below

Meest gelezen

Helmut Lang

Designer Helmut Lang hing zijn ontwerpers-pen dan misschien in de wilgen in 2015, zijn label is nog steeds alive and kicking en krijgt op dit moment een heuse reboost onder leiding van 'editor-in-residence' Isabella Burley. Hood By Air's Shayne Oliver is de eerste die, in het kader van een nieuw project met wisselende gastontwerpers, een eerste collectie voor Helmut Lang heeft gemaakt. De bijbehorende beelden stellen niet teleur: het welbekende Helmut Lang-logo zien we sinds tijden weer terug en ook iconische items uit het archief van het merk (denk de nipple-tanktop) komen, in een nieuwe jas, tevoorschijn. Dit alles gedragen door schrijvers, modellen, activisten, filosofen én Oliver zelf.

Chanel

Advertisement - Continue Reading Below

Cara Delevingne en Lily-Rose Depp wanen zich in een wereld van astronauten en raketten in de nieuwste campagne van Chanel, zoals je inmiddels gewend bent vastgelegd door niemand minder dan Karl Lagerfeld. Zwart en wit voeren de boventoon met af en toe een zilveren sparkle vanwege het ruimte-thema. Zie hieronder enkele kiekjes uit de nieuwe campagne waarin de twee oogappeltjes van Karl voor het eerst samen op de foto staan.

Advertisement - Continue Reading Below

Y/Project

Het Franse merk Y/Project volgt – onder de hoede van designer Glenn Martens – zijn eigen pad. En bewijst dat maar weer eens met deze herfst/winter-campagne waarvoor de beelden niet binnen een à twee dagen zijn geschoten maar verspreid over drie maanden en verschillende locaties in de wereld. Martens: 'It's all about individuals and moments.' Over die individuen gesproken: zijn eigen vrienden, familieleden en zelfs stagiaires van het Y/Project-team stonden model. Allen vastgelegd door fotograaf Arnaud Lajeunie.

Gucci

Last but definitely not least, Gucci. Dit jaar gaat het merk #gucciandbeyond door zich compleet onder te dompelen in sci-fi-sferen. Gucci-aliens passeerden al eerder de revue (in de campagne voor deze zomer), maar voor herfst/winter 2017 ging creative director Alessandro Michele nog een stapje verder. Vastgelegd door modefotograaf Glen Luchford zie je in de eerste beelden en de collectiefilm hieronder wat we bedoelen.

Meest gelezen

Gucci komt nu zelfs met een interieurcollectie >

Meer van dit in je timeline? Like Harper's Bazaar op Facebook! >