Die Stefano Gabbana is me d'r eentje. Wie hem volgt op Instagram weet dat al, en wie hem nog niet volgt op Instagram moet dat meteen doen. Dan word je bijvoorbeeld regelmatig getrakteerd op volkomen mesjogge filmpjes waarop hij half-bloot (eventueel met pruik en zonnebril) dansjes en work-outs doet op 70's discokitsch.

instagramView full post on Instagram

Via Stefano's Insta is D&G ook het enige luxemerk dat de fake-industrie vol vreugde op de hak neemt. Elk fake Dolce & Banana, Golce & Dabbana of Dulce & Galana product dat hij spot wordt gepost en voorzien van tientallen hartjes en slappe lach emoji. En dan zijn er nog de hilarische facetime-momenten met mama Gabbana. Kortom, met Stefano kun je lachen (en vaak ook want hij is een kwistig poster, de teller gaat richting de 14.000 berichten).

Maar er is ook niemand die zo graag en met zo veel verve in een controverse duikt als Stefano Gabbana. Terwijl een aantal high profile modemerken publiekelijk hebben gezegd Melania Trump niet te willen kleden, zijn D&G juist trots op de nieuwe first lady als klant.

Op de recente tournee van het Midden Oosten en Europa van de Trumps, hulde Melania zich vrijwel exclusief in D&G en van elke outfit die ze droeg postte Stefano meerdere foto's, opgeluisterd door vele hartjes, bloemetjes en de hashtag #DGwoman.

Niet iedereen was even enthousiast over deze love-in, en al snel werd in de comments bij de foto's opgeroepen tot een boycot. Koren op de molen van Stefano die daar weer op reageerde met: 'Haters!!! Remember #boycottdolcegabbana please'. En Dolce en Gabbana gingen nog een stapje verder met het ontwerpen van een #boycott Dolce & Gabbana T-shirt en plempten vervolgens social media vol met filmpjes van protestacties waarbij allemaal opvallend knappe demonstranten het T-shirt dragen en luidkeels 'Boycot Dolce & Gabbana' scanderen.

Controversieel, want hadden we niet net het drama met de Pepsi-commercial gehad die zich ook afspeelde bij een nep-demonstratie? Maar ook slim, want de hashtag #boycottdolceegabbana levert op social media nu vooral hits op van hún versie van de boycot.

Wat je ook vindt van Melania Trump of van de wederzijdse liefde tussen de first lady en het Italiaanse mode-duo, je kunt niet anders dan bewondering opbrengen voor het 'no fucks given' gehalte van deze actie en als er kampioenschappen werden gehouden op dit gebied, dan ging de gouden Zero Fucks zeker naar Dolce & Gabbana.

Ook Dolce & Gabbana tegelijkertijd steunen én boycotten? De T-shirts zijn voor het luttele bedrag van 175 euro te koop via dolcegabbana.com. Je zou er deze man enorm blij mee maken: