Van Balenciaga's Ikea-tas en Vetements DHL-shirt naar... Heidi Klums Lidl-broek? Non-fashion cultlabels doen het goed in modeland.

Nou ja, in het geval van Klum moet dat nog even bewezen worden. Zojuist verscheen op ons beeldscherm een persbericht dat ze in samenwerking met Lidl een mode-offensief start, om mode voor iedereen toegankelijk te maken. Het oud-topmodel klust bij door een eigen collectie voor de budgetsupermarktketen te ontwerpen die - we citeren - 'haar handtekening draagt'.

'Ik hoop dat mijn collectie die ik voor Lidl heb ontwikkeld, in de smaak valt,' mijmert ze alvast in een officieel statement. 'Net als ikzelf hecht Lidl veel waarde aan topproducten van goede kwaliteit tegen een superprijs. Want mode moet zorgen voor plezier en iedereen moet zich dit plezier kunnen veroorloven.'

De smartypants van Lidl verzonnen er meteen maar een Lidl Fashion Week omheen, een week die meerdere keren per jaar terugkomt, waarin internationaal en online het nieuwe fashionaanbod zal worden gepresenteerd in de supermarktschappen en op campagnebeelden.

Aan het einde van het jaar kunnen Lidl-klanten de exclusieve lancering van Klums lijn verwachten.

Geen grap: deze supermarktrosé blijkt één van 's werelds beste wijnen te zijn >