H&M bracht een prachtige ode aan De Liefde tijdens Paris Fashion Week

En vier andere dingen die je weten moet over het see-now, buy now spektakel.

Meest gelezen

Afgelopen woensdag presenteerde H&M in Parijs hun Studio Collectie voor komende lente. Voor je jezelf nu verward achter de oren krabt (deze modeweken draaiden toch om de herfst-wintercollecties?): het was een see-now, buy-now collectie. Het was de eerste keer dat H&M voor deze aanpak koos, maar de modeketen vond het alvast voor herhaling vatbaar, verklapte creatief directeur Ann-Sofie Johansson aan onze collega's van ELLE.

Advertisement - Continue Reading Below

'Het is een manier om dichter bij onze klanten te komen,' aldus Johansson. 'Soms zijn ze een beetje ongeduldig, en dan is een half jaar wachten best lang. Hopelijk kunnen we ze op deze manier iets bieden dat ze meteen willen hebben.'

En dat is, zo kunnen we gerust stellen, best goed gelukt. Hieronder vier bewijsstukken:

Liefde was het overkoepelende thema

Meest gelezen

Hoewel de kracht en elegantie van Cubaanse balletdansers dienden als uitgangspunt, stond ook De Liefde hoog in het vaandel. 'Als print op de kleding, maar ook in de algemene boodschap,' vertelde Johansson. 'Wij denken dat de iedereen in de wereld wel een beetje extra liefde kan gebruiken.'

Er trok een bonte stoet modellen voorbij

Loved watching @winnieharlow spread positive vibes at @hm last night 🤗🤗

A post shared by Nikki Ogunnaike (@nikkiogun) on

Gigi en Bella Hadid, Adwoa Aboah, Amber Valletta, Winnie Harlow en een heleboel anderen dansten de catwalk over, meezingend met de muziek en wijzend naar bekenden in het publiek. Zwart en wit werden af en toe afgewisseld met olijfgroen en neonroze, om de positive vibes extra te benadrukken.

De front row was goed gevuld.

Onder de gasten bevonden zich Charlie XCX, Alexa Chung , Clémence Poésy .

De show had een ietwat uitgebreide afterparty en pop-up shop voor de gasten

The Weeknd's performance at H&M

Vrijwel meteen na de show, terwijl The Weeknd zijn zoetgevooisde stem liet horen, bestond er voor gasten de mogelijkheid om de net geziene collectie te bestellen.