Ter ere van het uitkomen van het nieuwe model Barbie heeft Time haar op de cover van het magazine gezet.

Hairstyle, Sleeve, Text, Style, Formal wear, Font, Knee, Poster, Waist, Long hair, pinterest
Times.

's Werelds meest bekende pop heeft vanaf vandaag namelijk drie verschillende lichaamsfiguren (petite, tall en curvy), de grootste verandering in het 57-jarige leven van het speelgoedfiguur.

Het Amerikaanse magazine wijdt de coverstory aan Barbie en daar hoort uiteraard een begeleidende voorpaginaplaat bij. Journalist Eliana Dockterman duikt in de wereld van Mattel, en zoekt uit dat de pop $1 miljard in het laatje brengt, met verkooppunten in 150 landen. 90 Procent van de Amerikaanse meisjes tussen 3 en 12 hebben er één (gehad).

Het bedrijf hoopt met de meer realistische figuren van Barbie - de pop ligt immers al tijden onder vuur vanwege haar maten, die niet overeenkomen met een gewone vrouw - de harten van het publiek (weer) te veroveren.  Eerder deden ze dat al met een uitvoering met een getinte huid