Deze zomer ging bij half Nederland de vlag uit toen Lidl bekend maakte dat hun spotgoedkope 'champagne' door kenners beter werd beoordeeld dan wereldberoemde merken die bijna tien keer zo duur zijn.

Drink, Alcoholic beverage, Champagne, Wine, Bottle, Sparkling wine, Wine bottle, Glass bottle, Alcohol, Liqueur, pinterest

Op de International Wine & Spirits Competition sleepte de Crèmant de Bourgogne AOP Brut dan ook de 'Silver Outstanding'-award binnen. De schuimwijn (want hij mag geen champagne worden genoemd) kreeg een score tussen de 86 en 89,9 en werd 'droog maar toch rijk, met een intrigerend aroma van fruit en een goed gedefinieerde zuurheid' genoemd.

Lidl's mousserende wijn scoorde daarmee hoger dan de échte champagnes van 's werelds beroemdste merken.

Deze competitie houdt in dat merken 4 flessen van hun wijn moeten opsturen die dan in een periode van een half jaar door honderden experts uit 30 landen wordt geproefd en getest. Dit allemaal natuurlijk blind.

De fles van 6,99 is vanaf donderdag in de winkels van Lidl te verkrijgen, maar vanaf vandaag kun je jouw doos al online bestellen.