Vind jij ook dat de geel-rode verpakkingen van McDonald's wel een upgrade kunnen gebruiken? Vandaag is your 'lucky' day. McDonald's heeft namelijk een limited edition burger box uitgebracht om hun nieuwe signature collectie van gourmet burgers in het Verenigd Koninkrijk te promoten.

instagramView full post on Instagram

Designer Julien Macdonald (what's in the name?) is gekozen door McDonald's om deze op maat gemaakte verpakking te ontwerpen, geheel geïnspireerd op zijn eigen collectie van couture jurken.

'Ik heb inspiratie gehaald uit mijn eigen modecreaties en iconisch versierde rode loper jurken,' vertelt de designer aan WWD. 'Dit heb ik vertaald naar een gouden doosje in barok stijl, belegd met kristal. De perfecte verpakking om de luxe McDonald's collectie in te presenteren.'

Voordat je weg klikt om meteen je ticket naar Londen te boeken, wacht nog even. Er zijn in totaal 1.000 Julien Macdonald Signature Collection doosjes in omloop en die krijg je niet zomaar. De luxe verpakkingen worden de komende weken tijdens verschillende evenementen van McDonald's in het Verenigd Koninkrijk weggegeven. Alleen inwoners van het Verenigd Koninkrijk die 18 jaar of ouder zijn kunnen zich inschrijven voor deze events en maken kans op één van de exclusieve hamburgerdoosjes.

Als aanvulling op de 1.000 limited-edition doosjes die worden weggegeven, zal McDonald's ook één speciale handgemaakte verpakking tentoonstellen bij hun vestiging op Leicester Square in Londen. Deze speciale verpakking zal later worden geveild en de opbrengst gaat naar het Ronald McDonald House.

'Dit is de allereerste samenwerking die we doen in het Verenigd Koninkrijk met betrekking tot onze verpakkingen. Het is ver van alles wat we ooit eerder hebben gedaan,' vertelt Emily Somers, vice president van de marketing afdeling bij McDonald's, aan WWD. 'De samenwerking is een goede manier om onze signature collectie nationaal te lanceren.'

Meer van dit in je timeline? Like Harper's Bazaar op Facebook

Van: Cosmopolitan US