Essentiële tips voor wie een eigen bedrijf wil beginnen

Vier hoogvliegers aan het woord.

Emma Hill, Jessica Herrin, Annoushka Ducas en Bibi van der Velden: ze weten allemaal hoe het moet, een topbedrijf bouwen. Creatief denken, een sterk team (op)leiden, vastberaden zijn. Vier hoogvliegers aan het woord.

Advertisement - Continue Reading Below

Emma Hill, Hill & Friends

De voormalig creative director van Mulberry geeft toe dat het niet makkelijk was accessoirelijn Hill & Friends te beginnen. Hartstikke terrifying vond ze het. Maar omdat ze al haar angsten overboord kon gooien, en de handen ineensloeg met een betrouwbare zakenpartner, lukte het haar Hill & Friends in no time op de kaart te zetten. 


'The devil is in the details,' tipt en waarschuwt Hill. Belangrijk dus dat je een team om je heen hebt dat dit begrijpt en zich net zo over de details bekommert als jij doet. Ook belangrijk: een duidelijke identiteit die je goed weet door te voeren. 'In het geval van Hill & Friends is dat het leveren van kwaliteit en luxe maar ook toegankelijk-zijn met een rand humor.'

Advertisement - Continue Reading Below

Jessica Herrin, Stella & Dot

Blijf vooral bij je eigen visie, adviseert Jessica Herrin van accessoirelijn Stella & Dot, ondermeer geliefd bij sterren als Alessandra Ambrosio, Gwen Stefani en Jennifer Aniston. Nadat Herrin een burn-out kreeg, besloot ze een businessmodel op te zetten waarin haar werknemers flexibele uren genieten en ook thuis kunnen werken als ze daar behoefte aan hebben. Ze is van mening dat een bedrijf zich alleen staande kan houden met sterke normen en waarden.

Advertisement - Continue Reading Below

Annoushka Ducas, Annoushka

Na Annoushka Ducas bedrijf Links of Londen succesvol op de markt had gebracht, besloot ze de sprong nog 'ns te wagen en lanceerde ze sieradenmerk Annoushka. Ook bedrijf nummer twee werd een hit, maar niet zonder de hulp van haar werknemers. 


'Het is belangrijk om mensen in dienst te nemen die je verhaal vertellen en verkopen kunnen. Het is dan ook niet voor niets dat ik ze zelf en van begin tot eind heb getraind.' 


Wanneer een bedrijf eenmaal staat, is het cruciaal je te richten op verbetering en uitbouwen. 'Daarom zijn we constant op zoek naar nieuwe, internationale markten waar we onze producten kunnen introduceren.'

Advertisement - Continue Reading Below

Bibi van der Velden, Auventure

We kennen Bibi van der Velden van dier gelijknamige juwelenlijn, maar kennen we Bibi van der Velden ook al van juwelenbedrijf nummer twee, Auverture.


In deze webshop verkoopt ze niet alleen eigen werk, maar dat van andere ontwerpers. Ze geeft toe dat het een tijdje heeft geduurd eer ze alle onderdelen van e-commerce onder de knie had. 


'Het opzetten van Auverture is een belangrijk leerproces geweest,' aldus Van der Velden. Online is belangrijker dan ooit. Om je merk op de kaart te zetten moet je al die verschillende (social) mediakanalen goed weten te gebruiken. Van het organiseren van evenementen tot het sturen van een persoonlijk geschenk, zorg dat je je klanten bereikt!'