5 Vrouwelijke CEO's die je wil leren kennen

Kijk, hier kunnen we wat van leren.

We schreven het eerder al: vrouwen doen het steeds beter. In de politiek, sport, wetenschap en kunst. We gaan als een raket. Zo ook deze vijf kanjers van CEO's die allemaal een eigen bedrijf zijn gestart. Recht zo die gaat!

Bron: Marie Claire
Advertisement - Continue Reading Below

Jessica Semaan, The Passion Project

Hoe ze de top bereikte: 'Na zeven jaar dezelfde baan besloot ik het roer volledig om te gooien. Ik wilde iets anders doen en dacht, waarom vraag ik het niet aan de mensen die hun droombaan al te pakken hebben?' En dat was de basis voor The Passion Project, inmiddels een cursus  van dertig dagen waarin je leert hoe je je dromen kunt najagen. 

Benita Singh, Le Souk

Hoe ze de top bereikte: Benita Singh zat nog in de schoolbanken toen ze op het briljante idee kwam een eigen platform (Le Soukte starten waar ze handgemaakte producten van over de hele wereld verkoopt. 'De reis begon in Guatemala en inmiddels hebben we leveranciers in negentien verschillende landen. Best pittig want we zijn continu bezig om alles te vertalen.'

Advertisement - Continue Reading Below

Hannah Chung, Jerry the Bear en Sproutel

Hoe ze de top bereikte: Tijdens haar studie richtte Hannah Chung Jerry the Bear op, een interactieve en educatieve teddybeer die kinderen met diabetes helpt om hun glucoselevel te checken. 'Dat checken gebeurde natuurlijk al, maar ze kunnen de beer ook gebruiken om hun verhaal aan de klas of hun vrienden te vertellen.' Nu, maanden voordat ze afstudeert, heeft Chung alweer een nieuw bedrijf opgericht: Sproutel, dat de onderdelen maakt voor Jerry de beer en werkt aan nieuw interactief speelgoed.  

Tanya Menendez, Maker's Row

Hoe ze de top bereikte:  Eigenlijk had Tanya Menendez al een succesvolle eigen zaak, een lederwarenbedrijf. 'We waren bezig met een grote bestelling voor Nordstrom toen de fabriek waar we mee samenwerkte ons vertelde dat ze het niet voor elkaar konden krijgen.' En dus startte Menendez Maker's Row, een platform voor ondernemers om in contact te komen met fabrikanten.

Advertisement - Continue Reading Below

Alexis Tryon, Artsicle

Hoe ze de top bereikte: 'Als middelbare scholier had ik al de droom om ooit CEO te worden van een groot bedrijf,' vertelt Alexis Tryon. Een baan bij American Express gaf haar vast een duwtje in de goede richting, maar na een paar jaar verliest ze haar interesse in het bedrijf. 'Ik wilde zelf iets beginnen, iets starten waarbij ik ook mijn interesse in kunst kon verwerken.' En zo ontstond Artsicle, een platform waar consumenten en kunstenaars met elkaar in verbinding worden gebracht.