We kunnen wel stellen dat crowdfunding booming is. Er zijn een heleboel crowdfunders die een heleboel bij elkaar crowdfunden en een heleboel crowdfund-enthousiastelingen die een heleboel doneren waardoor een heleboel crowdfunders en dier campagnes een heleboel voor elkaar kunnen boksen. En dat is hartstikke mooi. Maar er zijn er dus een heleboel.

Tijd om kaf van koren te scheiden. We selecteerden drie supersympathieke crowdfundcampagnes die je investering hartstikke waard zijn en waar zélf ook nog 'ns iets aan hebt. Lekker in de kerstgedachte.

46 Dresses

Je een koningin voelen in een prachtjurk en ook nog eens bijdragen aan het geluk van een vrouw in financiële nood? 46 Dresses maakt dat mogelijk.

Huur bij 46 Dresses een jurk voor 29 euro en breng hem een week later ongewassen terug. 46 Dresses zorgt vervolgens dat vrouwen met financiële problemen van deze opbrengst ook iets moois kunnen dragen. Elke keer wanneer tien jurken zijn verhuurd, geeft 46 Dresses een gloednieuwe jurk cadeau aan een vrouw in financiële nood.

Momenteel worden de 400 jurken met namen als Elizabeth, Kate, Blake en Alice, en merken als Ted Baker, Vanilia en Diane Von Furstenberg uitgeleend vanuit het huis van oprichter Margo. Omdat de vraag naar het huren van jurken explosief is gestegen én er dankzij donaties honderden jurken extra beschikbaar zijn voor de verhuur, is er een nieuwe locatie nodig en dus geld.

Check de crowdfundcampagne hier. En check het hartverwarmende filmpje hieronder:



Nutorious

'NUTORIOUS maakt pindakaas waar jij je vingers bij aflikt. Wij willen jou laten zien dat we méér zijn dan alleen broodbeleg om groot mee te worden.'

Ja! Pindakaas!

NUTORIOUS-oprichter Emiel Gerardu:

'Pindakaas heeft al generaties lang een plek op de Nederlandse ontbijttafel. Maar 2017 nadert en NUTORIOUS vindt het tijd voor verandering. Ik wil met mijn pindakaas de meest kritische connaisseur tot het allerkleinste pindakaasmonster gelukkig maken.'

Ja! Pindakaas!

'In de toekomst wil ik nog meer verrassende smaken toevoegen aan de NUTORIOUS-range en naast de verkoop ook beschikbaar zijn in verschillende maaltijdboxen, hotelontbijtjes en minibars. Op lange termijn wil ik een heuse NUTORIOUS peanut butter store openen in het centrum van Amsterdam.'

Ja! Pinda... Oké, oké: ik hou al op.

Maar dit willen wij natuurlijk. Check hier de campagne.

youtubeView full post on Youtube

Midzomernachtsdroom

'Ik wil kinderen kennis laten maken met klassieke verhalen, omdat ik vind dat er te weinig aandacht wordt geschonken aan deze verhalen. Daarnaast is er, voor het grote publiek, toch het beeld dat Shakespeare saai en langdradig is, maar dat komt vooral omdat ze het niet kennen. Ik denk dat wanneer je kinderen vroeg kennis laat maken met deze herkenbare verhalen het stoffige imago snel zal verdwijnen,' aldus productiehuis Jehee Vertelt.

'In januari 2017 gaat de voorstelling Midzomernachtsdroom in première. Een jeugdvoorstelling gebaseerd op het bekende verhaal van dus William Shakespeare. De voorstelling zal rond de drie kwartier duren en zal geschikt zijn om in het theater te spelen, maar ook in een gymzaal. Wij zijn in gesprek om vanaf augustus 2017 op tournee te gaan langs verschillende basisscholen en theaters.'

Uit de kunst! Doneren doe je hier. Het filmpje kijken doe je hieronder.