Op deze manier schrap jij zonder al te veel moeite calorieën van het menu

​Da's nog eens handig.

Meest gelezen

Zo af en toe willen we wel eens dat de weegschaal net even iets minder aangeeft dan momenteel, laten we eerlijk zijn. Maar als we dan toch zo eerlijk zijn: echt veel trek (ha!) om daar bijzonder veel voor te doen, hebben we dan ook weer niet. Kleine veranderingen in je dagelijkse patroon kunnen als de nodige effecten hebben. Zoals daar zijn:

Wees druk

Advertisement - Continue Reading Below

Vooral niet te verwarren met doen alsof je druk bent, zoals veel mensen heel goed kunnen. Beweeg met je handen, draai op je stoel, friemel een end weg kortom: wees druk. Onderzoek wijst uit dat je dan gemiddeld 350 kcal meer verbrand dan wanneer je stil aan je bureautje blijft zitten. Een klein ommetje tijdens je lunch kost je nog eens 150 kcal. 

Kauw kauwgom tijdens het koken

Meest gelezen

Graag willen we de nadruk leggen op 'tijdens het koken', want niets zo onaantrekkelijk als in het openbaar kauwen en bellen blazen. Maar goed, het levert je wel caloriewinst op. Met het kauwen verbrand je al het nodige, maar daar bovenop maakt het dat je niet onbewust van alles staat voor te proeven, of die halve bak komkommers als naar binnen hebt geschoven nog voor-ie op tafel staat.

Swap je steak

Ja mensen, veel makkelijker wordt het niet: een prime rib steak van 450 gram telt 1400 calorieën, terwijl een entrecôte van dat gewicht er slechts 700 heeft. Swappen met die steak, dus.

Drink je koffie zwart

Toegegeven: het zal in den beginne even moeilijke gezichten trekken zijn, want zo'n zwart bakkie pleur, zo zonder suiker én melk, is pittig. Maar! Wetende dat je dagelijkse latte al snel 220 kcal aantikt en een zwart koffietje slechts 2 kan helpen om even door te bijten. Want dit is nogal niet een snelle manier om minder calorieën tot je te nemen, niet?