Balmain lanceert in samenwerking met L'Oréal Paris haar eerste make-uplijn. Het nieuws werd in mei al aangekondigd en deze week verschenen de eerste campagnebeelden voor de lipstickcollectie.

Deze nieuwe Color Riche-collectie bevat twaalf verschillende matte lipstickkleuren, vier per categorie: Rock Tribe, Couture Tribe en Glamazone Tribe. Geinig detail: een aantal van de sticks kunnen als sieraad om de nek worden gehangen, om vliegensvlug lippen te verfraaien onderweg.

Hair, Beauty, Eyebrow, Lip, Hairstyle, Hair coloring, Red hair, Blond, Friendship, Brown hair, pinterest
L'Oréal

Voor de campagne werd de voltallige Balmain Army opgetrommeld, van Lara Stone en Doutzen Kroes tot Alexina Grahamen Luma Grothe. Allemaal met een heel andere achtergrond - wat dan ook een kernboodschap van de campagne is: 'beauty in diversity and female empowerment.' En daar lusten wij pap van.

'De Balmain-vrouw en de L'Oréal-vrouw lijken heel erg op elkaar,' verduidelijkt Olivier Rousteing, ontwerper van Balmain en vriend van de sterren (Rihanna, de Kardashians), aan onze collega's bij Harper's Bazaar UK. 'We geloven in dezelfde dingen: in sterke vrouwen, in diversiteit en een nieuwe generatie, maar tegelijkertijd geloven we in couture en luxe. Ook vind ik L'Oréal een merk dat staat voor persoonlijkheid en zelfverzekerdheid, een boodschap die overeenkomt met die van ons.'

Cosmetics, Lipstick, Beauty, Ammunition, Writing implement, Material property, Office supplies, Bullet, Gun accessory, Metal, pinterest
L'Oréal

Iedereen kan volgens Rousteing in de twaalfkleurige collectie een favoriete lipstick vinden: 'Ongeacht je leeftijd of kleur, ik wil dat je gerepresenteerd wordt in deze lijn.'

Zien of jij 'ertussen zit'? De lipsticklijn zal op 1 september worden gelanceerd tijdens Parijs Fashion Week en vanaf dan online en in alle Balmain-winkels te koop zijn.

Meer van dit in je timeline? Like Harper's Bazaar op Facebook >