Met deze oefeningen voorkom je een dubbele kin

Komt als geroepen.

De mobiele telefoon. Een prima apparaat waar we een boel voordeel uit hebben weten te halen. Wel jammer van die tech nek, ofwel een dubbele kin die ontstaat doordat we constant naar beneden op ons beeldscherm kijken. Gelukkig is daar Tiffany Cruikshank, gezondheid- en wellness expert en oprichtser van Yoga Medicine, die ons de oplossing biedt voor deze gruwel. Hier volgen vier oefeningen die de nekspieren verlengen en ontspannen, zodat de huid niet gaat zakken. Komen ze.

Advertisement - Continue Reading Below

Cobra positie

Ga op je buik liggen met je armen langs het lichaam. Haal je schouders op en duw ze naar elkaar. Vervolgens lift je vanuit je ribben en schedel je armen en benen van de vloer. Probeer langzaam je borst van de vloer te tillen en houdt dit vast voor vijf diepe ademhalingen. Ga daarna weer plat op de grond liggen en herhaal dit drie keer.

Kameel positie

Terwijl je door je benen zakt, zet je knieën heupwijdte uit elkaar met gestrekte tenen en je armen langs je lichaam. Houd je stuitje naar beneden terwijl je doorzakt. Probeer dit vast te houden terwijl je het hele lichaam naar achter buigt en je hakken grijpt. Als je niet bij je hakken kunt, leun achterover en plaats je handen op de achterkant van je bovenbeen. Eenmaal de positie bereikt, lift je borst en strek het samen met je nek. Houd dit vast voor een halve tot hele minuut.

Meest gelezen

Vis positie

Ga op je rug liggen en houd benen bij elkaar en armen naast je lichaam. Duw met je ellebogen je borst en hoofd van de vloer. Houd je heupen op de grond en probeer naar achteren te kijken met de bovenkant van je hoofd op de grond. Het gewicht moet rusten op je onderarmen en benen en niet op het hoofd. Blijf in deze positie voor een halve tot hele minuut en adem door de voorkant van je nek en borst.

Herstellende borst en nek opener

Rol een mat of handdoek op. Ga liggen met de rol verticaal in je rug en laat het hoofd en onderrug rusten op de grond. Laat je volledige gewicht rusten op de rol en probeer voor twee tot vijf minuten te ontspannen.

Geen zin in deze lastige oefeningen? Heel begrijpelijk. Bekijk deze vijf tips die überhaupt zorgen dat je nek mooi en rimpelloos blijft. You'll thank us later.

Bron: Marie Claire