Om eerlijk te zijn, vind ik dit (persoonlijk) een geweldige manier om 2017 te starten. De mooimaakindustrie begint de man zoetjesaan een beetje te erkennen. Als model dan hè, want mannelijke visagisten en haarstylisten genoeg. Make-upmerk Maybelline treedt nu op als een van de pioniers door een man het gezicht te maken van hun make-upcampagne. En dat is nieuws. Best wel groot nieuws.

Het is 2017 (mocht het u ontgaan zijn). En we leven in een tijd waar cosmetica lang niet alleen meer door vrouwen gedragen wordt. Ook steeds meer mannen lopen sans gene met een fraai make-upje over straat. En vanwege dat 'steeds meer' kan de cosmetica-industrie ons mannen ook eigenlijk niet meer negeren, moet Maybelline ook gedacht hebben. Want zij strikten hun eerste mannelijke ambassadeur.

Manny Gutierrez heet-ie, en vooral bekend van zijn tutorials op YouTube en Instagram. De Mexicaans-Amerikaanse make-upper is nog maar twee jaar actief en heeft al ruim negentig miljoen views, twee miljoen YouTube-abonnees en drie miljoen Instagram-volgers (waaronder, jawel, ondergetekende) op zijn naam staan. We kunnen volgens mij wel stellen dat deze Manny een prima keuze is - de man kan serieus make-uppen.

Manny Gutierrez is onderdeel van de Maybelline That Boss Life-campagne en promoot samen met mede-beautybloggers Shayla Mitchell en Jackie Flowers de Big Shot Mascara.

'Honestly I couldn't be more honored [or] thrilled!,' vertelt een enthousiaste Gutierrez op zijn Instagram. En ik als mannelijke cosmeticafan ben ik dus ook hartstikke thrilled. Hopelijk mogen veel merken het voorbeeld van Maybelline volgen.

instagramView full post on Instagram

Ervan uitgaande dat velen Manny en zijn tutorials niet kennen, volgt hier een aantal mieterse looks van zijn hand.